بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت ام دی اف مدرن

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟

اگر شما هم جزء کسانی باشید که در حال بازسازی و نوسازی آشپزخانه تان هستید، به طور حتم با موضوع انتخاب کابینت های جدید برای آشپزخانه دست و پنجه نرم می کنید. مهم ترین چیزهایی که در این رابطه ذهن شما را مشغول کرده اند، احتمالا سوالاتی نظیر اینکه بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است و همچنین وضعیت قیمت هر کدام از این کابینت ها می باشد.

در این مطب سعی کرده ایم برای اینکه با ذهنی روشن تر نسبت به انتخاب کابینت های جدید آشپزخانه تان اقدام کنید، مطالب مفیدی را ارائه نماییم. پس پیشنهاد می کنیم کمی حوصله کنید و این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. ما هم سعی می کنیم خیلی موضوع را طولانی نکنیم و تنها نکات کلیدی و اصلی را به شما بگوییم.

در این میان می کوشیم انواع کابینت آشپزخانه را یک مرتبه بررسی کنیم و از نظر کیفیت و قیمت آنها را برای شما رتبه بندی نماییم. لازم است بدانید که در این بخش به سبک کابینت (کلاسیک یا مدرن بودن کابینت ها) کاری نداریم و تنها از نظر کیفیت جنس و قیمت آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با شرکت کابینت آبان همراه باشید. در نهایت این شما هستید که با توجه به رده بندی کیفیت کابینت و همینطور قیمت هر کدام و البته سلیقه شخصی تان ، تصمیم بگیرید بهترین کابینت برای شما کدام است.

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت ام دی اف مدرن

انواع کابینت آشپزخانه

ما در گذشته در مقاله ای به طور کامل همه کابینت هایی که شما می توانید در آشپزخانه تان مورد استفاده قرار دهید و در بازار ایران موجود هستند را مورد بررسی قرار داده ایم. اگر قصد دارید بطور کامل به کابینت های آشپزخانه آشنا شوید، می توانید از طریق لینک زیر با آنها آشنا شوید:

انواع کابینت آشپزخانه

اما در ادامه کابینت ها را مجدد بصورت اجمالی معرفی می کنیم و از هر کدام نیز یک تصویر قرار می دهیم تا بطور دقیق بدانید منظور چیست.

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت ام دی اف مدرن

کابینت ممبران : کابینت ممبران امروزه یکی از معروف ترین و مشهور ترین کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه توسط ایرانیان هستند. این کابینت ها، مدل صنعتی شده ی کابینت های سبک کلاسیک هستند. از آنجا که کابینت کلاسیک با چوب طبیعی قیمت بالایی دارد، کابینت ممبران وارد بازار شده است تا همه قدرت خرید آن را داشته باشند. این کابینت ها چون به روش صنعتی تولید می شوند، نسبت به کابینت کلاسیک با چوب طبیعی قیمت بسیار مناسب تری دارند.

برخلاف کابینت های کلاسیک که با چوب طبیعی ساخته می شوند، کابینت ممبران دارای مغزی ام دی اف است که بر روی آن منبت و سرستون و نقوش مختلف چسبانیده شده و در نهایت روکش شده است. به این شکل پروسه ی ساخت و قیمت تمام شده این کابینت ها کمتر شده است.

کابینت هایگلاس : این نوع کابینت دارای ظاهر شیشه ای مانند است و بسیار درخشنده و براق است. به دلیل همین ظاهر شیشه ای ، این نوع کابینت نور را به خوبی رفلکس می کنند و از این حیث بسیار خاص هستند. این نوع کابینت نیز دارای مغزی ام دی اف است که بر روی آن ، روکشی از جنس پلکسی گلس کشیده شده است. این کابینت ها به سبک مدرن هستند و در انواع رنگ های مختلف قابل تولید می باشند. خوب است بدانید که به دلیل قیمت بالای این نوع کابینت معمولا فقط نمای کابینت ها از جنس هایگلاس کار می شود و داخل کابینت ها، از جنس ام دی اف معمولی و ساده است.

کابینت ام دی اف ساده : کابینت ام دی اف ساده همانطور که از نامش پیداست، ساده ترین نوع کابینت آشپزخانه است. برای ساخت این کابینت ها ، از ورق ام دی اف ساده با روکش ملامینه (ساده ترین روکش مورد استفاده بر روی ورق خام ام دی اف) استفاده می شود و بر همین اساس، قیمت تمام شده ی پایین تری خواهند داشت. مانند دو نوع کابینت اشاره شده در بالا ، این نوع کابینت نیز دارای مغزی ام دی اف است.

کابینت روکش PVC : این نوع کابینت دارای مغزی ام دی اف است که بر روی آن ، روکش PVC کشیده شده است. به دلیل ماهیت ضد خش و ضد رطوبت بدون روکش های PVC ، این نوع کابینت طول عمر بالاتری نسبت به ام دی اف ساده با روکش ملامینه دارد. در واقع لایه PVC از مغزی ام دی اف که از مشتقات چوب است به خوبی مراقبت می کند. طول عمر این کابینت ها نسبت به مدل های مشابه بالاتر است.

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت ام دف مدرن

کابینت روکش چوب طبیعی : برای کسانی که دوست دارند در آشپزخانه خود کابینت با جنس چوب طبیعی داشته باشند اما توان پرداخت هزینه بالای کابینت چوب طبیعی را ندارند، کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی یک انتخاب فوق العاده است. چرا که این کابینت ها دارای مغزی ام دی اف هستند که تنها یک لایه نازک چوب بر روی آنها اضافه شده است. ام دی اف نسبت به چوب طبیعی قیمت به مراتب پایین تری دارد. لایه نازک چوب طبیعی که بر روی این کابینت ها استفاده می شود، در برابر انواع آسیب ها نظیر رطوبت و خراشیدگی مقاوم سازی شده است.

کابینت چوبی : برای ساخت این نوع کابینت، از چوب طبیعی استفاده می شود. این نوع کابینت می تواند هم به سبک مدرن ساخته شود و هم به سبک کلاسیک! معمولا کابینت چوب طبیعی گران ترین و زمان بر ترین نوع کابینت از نظر ساخت است و نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. اما هر چه باشد، چوب طبیعی است و هیچ نوع کابینتی مانند این نوع کابینت نیست!

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت روکش چوب

کابینت PVC : بالاتر کابینت روکش PVC را معرفی نمودیم. در این قسمت با کابینت تمام PVC آشنا می شوید. این نوع کابینت، همانطور که از نامش مشخص است، کاملا از جنس پی وی سی است. به همین دلیل نسبت به کابینت های ام دی اف سبک تر و البته مقاوم تر است. از آنجا که قیمت تمام شده این نوع کابینت نسبتا بالاست، معمولا کابینت سازها تنها برای بخش زیر سینک از ورق PVC استفاده می کنند. چرا که در این بخش آب ریزی زیاد است و به این دلیل که ام دی اف مقاوم خوبی در برابر آب نیست، از پی وی سی استفاده می شود. پی وی سی در برابر آب کاملا مقاوم است.

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟
کابینت هایگلاس

رتبه بندی کابینت ها از نظر کیفیت

با تمامی تفاسیر ذکر شده، آنچه را که متوجه شدیم این است که به غیر از کابینت چوب طبیعی و کابینت پی وی سی ، سایر کابینت ها دارای مغزی ام دی اف هستند. وجه تمایز میان انواع کابینت ، روکشی است که بر روی ورق ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد و هر چه کیفیت این روکش بالاتر باشد، کابینت با کیفیت تر خواهد بود. از این رو می توان کابینت ها را به شکل زیر رتبه بندی نمود:

  • کابینت پی وی سی
  • کابینت ممبران و هایگلاس
  • کابینت روکش پی وی سی
  • کابینت روکش چوب طبیعی
  • کابینت ام دی اف ساده

در رتبه بندی بالا، کابینت چوب طبیعی قرار داده نشده است. چرا که ماهیت متفاوتی با سایر کابینت ها دارد. از طرف دیگر کابینت پی وی سی ، در بازار ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است به زیبایی کابینت های ممبران و هایگلاس نباشید اما کیفیت بالاتری دارد.

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟

رتبه بندی کابینت ها از نظر قیمت

پر واضح است که هر چه کیفیت بالاتر باشدف قیمت کابینت نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین رتبه بندی قیمت کابینت ها ، می تواند مانند رتبه بندی کیفیت آنها باشد. در ادامه می توانید رتبه بندی قیمت ها را به صورت نزولی مشاهده نمایید. هر چقدر به پایین تر می رویم، قیمت کابینت ها ارزان تر می شود:

  • کابینت چوب طبیعی
  • کابینت PVC
  • کابینت ممبران و هایگلاس
  • کابینت روکش چوب طبیعی
  • کابینت روکش پی وی سی
  • کابینت ام دی اف ساده

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است ؟

بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است؟

پس از تمامی بررسی های ارائه شده، با آگاهی بهتری می توانید بگویید که ” بهترین نوع کابینت آشپزخانه کدام است “! از قدیم گفته اند که ” هر چقدر پول بدهی، آش می خوری “.

اما نکته جالب اینکه به غیر از کابینت چوب طبیعی و تمام پی وی سی، سایر کابینت ها دارای مغزی ام دی اف هستند! بنابراین تمامی کابینت های بالا، در برابر آسیب های مشخصی مقاومت مشابه دارند.

رده بندی کابینت ها از نظر کیفیت و قیمت به معنای این نیست که ارزان ترین نوع کابینت یعنی ام دی اف ساده، کیفیت مطلوبی ندارد! بلکه مسائلی نظیر زیبایی ، وارداتی بودن متریال و مدت زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت نیز در قیمت موثر است!

“اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، کابینت های با مغزی ام دی اف ، تفاوت وحشتناکی از نظر کیفیت با یکدیگر ندارند و کابینت ام دی اف ساده به عنوان ارزان ترین نوع کابینت هم ، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، سالهای سال عمر خواهد کرد”

بنابراین ، در انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه منزل تان ، بدانید که همه کابینت ها مغزی ام دی اف دارند و در برابر آسیب های ام دی اف مقاوم نیستند! روکش استفاده شده بر روی کابینت است که به کیفیت آن اضافه می کند و قیمت را متعاقبا بالا می برد.

اگر در رابطه با انتخاب کابینت برای آشپزخانه تان مردد هستید و نیاز به مشاوره دارید و یا اینکه می خواهید قیمت روز هر نوع کابینت را استعلام بگیرید، می توانید با مشاورین خود در شرکت کابینت آبان در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

شرکت کابینت آبان

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top