کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

آیا کابینت آشپزخانه مدرن بهترین نوع کابینت است؟

در این بخش قصد داریم در مورد یکی از محبوب ترین انواع کابینت در بین ایرانیان صبحبت نماییم: کابینت آشپزخانه مدرن

و نمونه هایی از این نوع کابینت را ارائه نماییم تا بیشتر با این نوع کابینت آشپزخانه آشنا شوید. مطالعه این مطلب و سایر مطالب ارائه شده در رابطه با انواع کابینت، می تواند به شما برای انتخاب بهتر و صحیح تر کمک نماید. بنابراین سعی کنید کمی وقت بگذارید و این مطالب را مطالعه نمایید.

اگر مقاله کامل و جامع کابینت آشپزخانه را خوانده باشید، در آنجع توضیح داده ایم که وقتی صحبت از مدرن بودن می کنیم، در حقیقت در مورد سبک طراحی و ساخت یعنی قیافه و ظاهر کابینت صحبت می کنیم. همانطور که وقتی از کابینت کلاسیک صحیت می کنیم، منظور سبک و طراحی کابینت هاست. بنابراین مدرن بودن، ربطی به متریال مورد استفاده برای کابینت ها ندارد. چرا که می توان با متریال های متنوعی سبک مدرن را اجرا و پیاده سازی نمود.

در این مطلب به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • سبک مدرن در طراحی و دکوراسیون منزل
  • کابینت های مدرن برای آشپزخانه شما
    • جنس و متریال کابینت های مدرن
    • رنگ کابینت
  • مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن
    • مزایای کابینت مدرن
    • معایب کابینت مدرن
کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

سبک مدرن در طراحی و دکوراسیون منزل

در ادامه قصد داریم کمی بیشتر در رابطه با سبک مدرن صحبت نماییم. سبک مدرن یکی از مهم ترین و پرکاربردترین سبک های معماری، طراحی داخلی و همینطور دکوراسیون داخلی است.

وقتی صحبت از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی می شود، منظور این است که فضا و به عنوان مثال منزل مسکونی، بر اساس ویژگی های این سبک طراحی شده است. اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی های سبک مدرن را برشماریم، باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از خطوط و فرم های صاف در دیزاین
  • غالب کلی رنگ های مورد استفاده در فضا، رنگ های خنثی هستند.
  • از لوازم و اکسسوری ها اضافه پرهیز می شود و سعی بر ساده نگه داشتن همه چیز است.

سبک مدرن، سبکی است ساده و در عین حال زیبا. برای خانه ها و منازل مسکونی کوچک، معمولا از سبک مدرن استفاده می شود.

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل به سبک مدرن می شود، منظور این است که تجهیزات و اکسسوری ها و لوازم خانه، همگی به سبک مدرن هستند یعنی همان ویژگی هایی که در بالا اشاره نمودیم را دارند.

و اما هدف از این مقدمه ای که ذکر شد، این است که در نهایت به کابینت آشپزخانه مدرن بپردازیم! کابینت های مدرن، همانطور که اشاره شد، به سبک مدرن طراحی و ساخته می شوند. این کابینت ها که در بسیاری از منازل مسکونی آنها را دیده اید، ساده اما بسیار زیبا هستند. در تصویر زیر می توانید یک نمونه کابینت مدرن را مشاهده نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

اما همانطور که شما هم می دانید، در نقطه مقابل سبک مدرن، سبک کلاسیک قرار دارد. هر چقدر که در سبک مدرن، خطوط طراحی صاف هستند و گرایش به سادگی است، در سبک کلاسیک جزئیات بسیار زیاد است. اگر بخواهیم مثالی دقیق تر به شما ارائه نماییم، باید به کابینت هایی که امروزه تحت عنوان کابینت ممبران شناخته می شوند، اشاره نماییم. منبت ها و سرستون ها، از جمله ویژگی های برجسته سبک کلاسیک هستند. روی کابینت های سبک کلاسیک و ممبران، شما می توانید این موارد را مشاهده نمایید.

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

نکته مهم:

انتخاب نوع و شکل کابینت های آشپزخانه شما، تابع شرایط مهمی است که حتما باید به آنها توجه نمایید. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع سلیقه شخصی و علاقه شما: اگر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید و یا دوست دارید، آشپزخانه تان مثال کابینت های کلاسیک و ممبران پر از جزئیات و اصطلاحا شاهانه باشد، مسلما نباید به سراغ سبک مدرن بروید. چرا که سبک مدرن سبک سادگی است. اگر هم کلا سادگی و خلوت بودن آشپزخانه تان را ترجیح می دهید، سبک مدرن به طور کامل پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
  • ابعاد و اندازه منزل مسکونی شما: سبک کلاسیک پر از جزئیات و دیتیل های مختلف است. وسایل، مبلمان و اکسسوری هایی که در سبک کلاسیک معمولا مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار شلوغ و پر از جزئیات هستند. در حقیقت تلاش سبک کلاسیک این است که نشان دهد مثلا برای این مبل یا کابینت، زحمت زیادی کشیده شده و وقت زیادی صرف شده است. به دلیل شلوغی سبک کلاسیک، معمولا این سبک کار برای خانه های بزرگ مناسب است. اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، به هیچ وجه کابینت های ممبران و کلاسیک چوبی برای آشپزخانه ی شما مناسب نخواهند بود! چرا که بیشتر از آنکه سبب زیبایی آشپزخانه شما شوند، سبب شلوغ به نظر رسیدن خانه و آشپزخانه شما خواهند بود. از سوی دیگر اگر خانه و آشپزخانه شما کوچک است، بهترین گزینه و انتخاب برای شما کابینت آشپزخانه مدرن خواهد بود. این سبک از کابینت، در عین زیبایی، سبب شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه نخواهد بود! بنابراین حتما در انتخاب کابینت آشپزخانه، آیتم متراژ و اندازه خانه تان را نیز لحاظ نمایید.
  • سبک کلی دکوراسیون منزل شما: نکته سوم این است که شما در انتخاب کابینت های آشپزخانه، سبک، مدل و رنگ آن، باید بدانید که ابتدا به ساکن، آشپزخانه جزئی از خانه به حساب می آید و سبک طراحی و دکوراسیون آن باید منطبق بر سبک کلی منزل باشد. اگر خانه به سبک مدرن است، آشپزخانه و تجهیزات آن شامل کابینت ها نیز باید مدرن باشند و اگر خانه به سبک کلاسیک دیزاین شده است، آشپزخانه ها و کابینت ها نیز باید کلاسیک باشند.

موارد ذکر شده، تنها در رابطه با انتخاب سبک کابینت های آشپزخانه بود. در مورد انتخاب جنس و متریال کابینت، رنگ و طرح آن و …، در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم نمود.

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

کابینت های مدرن برای آشپزخانه شما

با توجه به تمام مقدمات ذکر شده در بالا در مورد سبک کابینت ها و …، اگر همچنان به کابینت های مدرن علاقه مند هستید و این نوع از Kitchen Cabinet انتخاب شماست، بهتر است ادامه این متن را نیز مطالعه نمایید.

در حقیقت، یکی از محبوب ترین سبک ها برای کابینت آشپزخانه ، سبک مدرن می باشد. کابینت آشپزخانه مدرن را می توان پر مصرف ترین نوع در خانه ها و منازل ایرانی دانست. همانطور که اشاره نمودیم، سبک مدرن سبک سادگی است. در این سبک از دکوراسیون داخلی منزل، خطوط طراحی کاملا صاف هستند و خبری از منبت های سبک کلاسیک نیست. مانند آنچه که در کابینت ممبران اتفاق می افتد.

شرکت ساخت کابینت آشپزخانه آبان ، کابینت های مدرن را به عنوان یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نوع کابینت تولید نموده و در اختیار شما قرار می دهد. این که کدام سبک از کابینت را برای آشپزخانه تان انتخاب نمایید، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد و البته اینکه سبک دکوراسیون داخلی منزل شما بر چه اساسی است.

کابینت های مدرن بسیار زیبا هستند و اگر از این مدل کابینت برای آشپزخانه تان استفاده نمایید، زیبایی خانه و آشپزخانه تان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. پیشنهاد ما به شما برای دکوراسیون آشپزخانه، همین سبک از کابینت است.

جنس و متریال کابینت های مدرن

همانطور که اشاره شد، مدرن بودن یک سبک است. بنابراین به جنس و متریال مورد استفاده برای ساخت کابینت ارتباط ندارد. اما آنچه در بازار ایران مرسوم است این است که معمولا کابینت های مدرن با ورق ام دی اف ساخته می شوند. حال بسته به این که کابینت چه روکشی داشته باشد، کابینت می تواند اسامی مختلفی داشته باشد. اما باید بدانید که مغز این کابینت ها همان ام دی اف است. بر این اساس می توانیم کابینت های زیر را داشته باشیم:

  • کابینت آشپزخانه هایگلاس
  • کابینت آشپزخانه ام دی اف (ملامینه):
  • کابینت آشپزخانه پی وی سی

کابینت آشپزخانه هایگلاس : این نوع کابینت همانطور که در تصاویر می بینید، در عین سادگی ظاهری شیشه ای، براق و درخشنده دارند. زیبایی این کابینت ها سبب شده است تا یکی از پرمصرف ترین ها در بازار باشند. ورق های گلاس که برای ساخت کابینت هایگلاس استفاده می شود، هم می تواند ایرانی باشد و هم خارجی. در تصویر زیر می توانید نمونه کابینت هایگلاس را مشاهده نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ام دی اف (ملامینه) : این نوع کابینت با ورق معمولی ام دی اف ساخته می شود. منظور ورق ام دی اف ملامینه است نه ام دی اف خام! کابینت های ملامینه ساده ترین نوع کابینت هستند و می توانند در رنگ های مختلف ساخته شوند. این نوع کابینت قیمت کاملا مناسب و اقتصادی دارد. در تصویر زیر نمونه ای از آشپزخانه با کابینت ملامینه را مشاهده می نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه پی وی سی : کابینت های پی وی سی، چند سالی است که در ایران مورد استفاده هستند. در این نوع کابینت، روکشی از جنس پی وی سی بر روی ورق ام دی اف کار می شود. روکش پی وی سی که ماهیت پلاستیکی دارد، در برابر رطوبت و آب، خط و خش پذیری و … مقاومت مناسبی دارد و کاملا مورد پیشنهاد است. اگر به دنبال یک کابینت مدرن و مقاوم هستید، کابینت های روکش پی وی سی می توانند گزینه بسیار خوبی باشند. در تصویر زیر نمونه ای از کابینت های پی وی سی را مشاهده می نمایید. این نوع از کابینت نیز تنوع رنگی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید منطبق بر سلیقه شخصی تان، رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

در جدول زیر می توانید رنج قیمت حدوی کابینت سبک مدرن را به ازای هر متر طول مشاهده نمایید:

انواع کابینت مدرن قیمت هر مترطول
کابینت هایگلاس از متری ۱.۲۰۰ میلیون تومان
کابینت ام دی اف ملامینه از متری ۷۵۰ هزار تومان
کابینت روکش پی وی سی (PVC) از متری ۱.۲۰۰ میلیون تومان

حال که با انواع کابینت مدرن در بازار ایران آشنا شدید، در ادامه به رنگ بندی این کابینت ها می پردازیم.

رنگ کابینت

نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با آشپزخانه تان باید بدانید، این است که دوست دارید تم و ظاهر کلی آشپزخانه تان به چه شکل باشد! همچنین باید بدانید که دوست دارید آشپزخانه تان به چه رنگی باشد! چرا که رنگ کابینت ها، تاثیر بسیار زیادی در رنگ کلی آشپزخانه خواهند داشت. چرا که حجم عمده ای از آشپزخانه شما را کابینت ها تشکیل می دهند. از این رو رنگ کابینت بسیار مهم است.

در حال حاضر رنگ سفید را می توان پر مصرف ترین رنگ برای کابینت دانست. بسیاری از ایرانیان دوست دارند خانه هایشان رنگ سفید داشته باشد. از این رو کابینت سفید مدرن را می توان محبوب ترین نوع کابینت آشپزخانه برای دکوراسیون منزل ایرانی دانست. در کل، ایرانیان به رنگ های روشن و نزدیک به سفید علاقه زیادی دارند. رنگ های کرم و نسکافه ای ، از رنگ های روشن و نزدیک به سفید هستند. از این رو، کابینت های مدرن کرم رنگ یا کابینت مدرن سفید رنگ نیز را می توان از کابینت های پرمصرف دانست.

نکات و راهنمایی انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه:

اولین و مهم ترین نکته، سلیقه شخصی شماست : اگر به رنگ های روشن علاقه مندید، طبیعتا باید رنگ روشن را انتخاب کنید. انتخاب رنگ باید به شکلی باشد، تا سالیان سال از دیدن کابینت ها خسته نشوید! بالاخره قرار نیست هر سال کابینت ها را تعویض نمایید. بنابراین رنگ باید کاملا منطبق بر سلیقه شخصی تان باشد.

رنگ کابینت هماهنگ با سایر لوازم آشپزخانه باشد : انتخاب رنگ کابینت معمولا به عهده خانم ها است و خانم ها نیز به خوبی می دانند که رنگ کابینت باید با رنگ وسایل و لوازم آشپزخانه هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر یخچال و ماشین لباسشویی به رنگ نقره ای یا سیلور هستند، انتخاب رنگ قهوه ای سوخته چندان مورد پیشنهاد نیست. بلکه بهتر است از رنگ های روشن برای کابینت استفاده نمایید. این کار آشپزخانه را شیک تر نشان می دهد. بالاخص رنگ سفید! همچنین اگر وسایل آشپزخانه همگی سفید انتخاب شده اند، شما می تواند رنگ کابینت ها را سفید، قهوه ای و حتی رنگ هایی نظیر خاکستری انتخاب نمایید. انتخاب رنگ های متضاد برای وسایل آشپزخانه و رنگ کابینت ها، زیبایی خاصی به آشپزخانه شما خواهد بخشید. نکته مهم دیگر اینکه اگر وسایل آشپزخانه سفید هستند و کابینت ها را نیز سفید انتخاب نموده اید، حداقل صفحه کابینت را به رنگی انتخاب نمایید که کمی تضاد در فضا ایجاد شود. یعنی رنگ های تیره تر!

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

رنگ کابینت را هماهنگ با دکوراسیون کلی منزل تان انتخاب نمایید : باز هم این جمله را تکرار می کنیم! به خاطر داشته باشید، آشپزخانه بخشی از خانه است و رنگ و سبک آن باید هماهنگ با سایر اجزای خانه باشد. اگر رنگ کلی دکوراسیون و مبلمان خانه روشن است، برای اینکه خانه ای مدرن داشته باشید، رنگ کابینت ها را نزدیک به رنگ مبلمان انتخاب نمایید و یا اینکه در انتخاب رنگ تضاد ایجاد نمایید. مثلا اگر رنگ مبلمان منزل تان خاکستری است، رنگ کابینت ها را سفید در نظر بگیرید تا در یک نگاه کلی به دکوراسیون خانه، یکدیگر را تکمیل کنند.

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

کابینت تک رنگ یا ترکیبی رنگی : همانطور که احتمالا در خانه دوستان و آشنایان دیده اید، امروزه مواردی نظیر کابینت های دو رنگ بسیار رایج شده است. به عنوان مثال رنگ درب کابینت ها، سفید و خاکستری است و یا اینکه ترکیب رنگ سفید و رنگ چوب می باشد. این مدل از کابینت ها نیز بدون تغییر در هزینه کلی، قابلیت اجرا دارند و شما بسته به سلیه شخصی تان می توانید کابینت ها چند رنگ و یا تک رنگ را انتخاب نمایید.

در برخی موارد، مرسوم است که درب ردیف پایین به یک رنگ و درب ردیف بالا به رنگ دیگری است. در ادامه می توانید تصاویری از کابینت های دو رنگ را مشاهده نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

در باب انتخاب رنگ کابینت ها و هماهنگی آن با دکوراسیون منزل و سایر وسایل آشپزخانه، توضیحات زیادی می توان ارائه نمود. این بستگی به این موضوع دارد که  رنگ سایر بخش ها و لوازم موجود در خانه تان به چه شکل باشد. اگر در انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه تان تردید دارید و یا نمی دانید بهترین رنگ کدام است، می توانید با مشاورین خود در گروه کابینت آبان در تماس باشید. ما سعی می کنیم با در نظر گرفتن تمامی شرایط، بهترین پیشنهاد ممکن را به شما ارائه نماییم. شما از طریق شماره زیر می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید:

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

رنگ های دیگر نظیر قهوه ای سوخته، قهوه ای کم رنگ، طرح چوب و …. نیز از جمله رنگ های پرمصرف در بازار ایران هستند. در ادامه می توانید نمونه های مختلف رنگ کابینت مدرن را مشاهده نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

این موضوعات به این دلیل عنوان شد که بدانید عمده سلیقه مردم بر چه اساسی است و شما هم بتوانید برای رنگ کابینت آشپزخانه تان تصمیم گیری نمایید. چرا که تصمیم گیری برای رنگ کابینت، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که برای دکوراسیون منزل تان می گیرید. از سوی دیگر هزینه و زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت نسبتا بالاست و از این رو، نمی توان به طور مدام کابینت را تغییر داد.

اما لازم است بدانید که ما در کابینت آبان این قابلیت را داریم که کابینت ها را در رنگ های متنوعی تولید کنیم. در واقع هر رنگی که به ذهن تان برسد و به آن علاقه مند باشید را می توانید برای آشپزخانه تان انتخاب کنید.

انتخاب رنگ از شما، ساخت و اجرا از ما

در ادامه و به عنوان بخش پایانی، مزایا و معایب کابینت های مدرن را مورد بررسی قرار می دهیم تا نکته نگفته ای در رابطه با کابینت سبک مدرن باقی نمانده باشد.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن

در ادامه بصورت تیتروار و خلاصه، مزایا و معایب کابینت های مدرن را مورد بررسی قرار می دهیم. البته اشاره به این نکته ضروری است که واقعا نمی توان روی کابینت های مدرن ایراد خاصی گذاشت (همینطور بر روی کابینت های کلاسیک و ممبران). چرا که انتخاب سبک طراحی کابینت کاملا سلیقه است.

کابینت آشپزخانه مدرن
انواع بهترین کابینت ها برای آشپزخانه

مزایای کابینت مدرن

  • قیمت مناسب در مقایسه با سایر کابینت ها
  • سرعت ساخت نسبتا بالا در مقایسه با سایر انواع
  • قابلیت استفاده از ورق های مختلف نظیر ام دی اف ساده، هایگلاس و …
  • تنوع بالای طرح و رنگ و باز بودن دست شما در انتخاب
  • نگهداری و نظافت ساده تر به دلیل وجود جزئیات کمتر در کار
  • قابلیت تعمیر ساده تر در صورت مشکل پیدا کردن قطعات

معایب کابینت مدرن

همانطور که اشاره نمودیم، واقعا نمی توان ایراد خاصی را برای کابینت های مدرن تصور نمود. چرا که همه چیز این نوع و سبک از کابینت عالی است.

کابینت های مدرن، با انواع سبک های دکوراسیون و طراحی هم نشینی و همخوانی خواهند داشت. تنوع بسیار خوبی دارند و از سوی دیگر قیمت کاملا مناسبی داشته و تقریبا انتخاب اول تمامی افراد برای آشپزخانه می باشند.

اگر قصد مشاهده نمونه سمپل رنگ کابینت مدرن، درخواست بازدید و مشاوره و یا استعلام هزینه حدودی کابینت های آشپزخانه تان را دارید، می توانید با مشاورین خود در کابینت آبان در تماس باشید.

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

تحریریه کابینت آبان

شرکت آبان چوب : طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top