کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

در خانه های ما ایرانیان و در کل سبک زندگی ایرانی، آشپزخانه بخش بسیار مهمی از خانه به حساب می آید. به شکلی که بسیاری از افراد، آشپزخانه را قلب هر منزل مسکونی می دانند. در این مطلب قصد داریم برای شما موضوع کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF) را بطور کامل باز کنیم تا یک بار برای همیشه بدانید که وقتی صحبت از کابینت ام دی اف می شود، دقیقا در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

خانم های خانه دار (و حتی غیر خانه دار)، وقت زیادی از روز خود را در آشپزخانه می گذرانند. این موضوع سبب می شود که دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه، در هر خانه ایرانی تبدیل به یک موضوع مهم شود. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، توجه به داشتن یک آشپزخانه زیبا برای ما ایرانیان بسیار مهم است.

با این اوصاف باید بدانیم که برای داشتن یک آشپزخانه زیبا چه مواردی باید رعایت گردند. آشپزخانه ها معمولا از دو بخش کلیدی تشکیل می شوند:

  • کابینت های آشپزخانه
  • لوازم برقی آشپزخانه و وسایل و اکسسوری ها
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

اگر به دنبال داشتن آشپزخانه ای زیبا هستید، باید به این موضوع توجه نمایید که باید به هر دو بخش این موارد دقت ویژه نمایید. یعنی کابینت ها (مدل و رنگ کابینت) را به نحوی انتخاب نمایید و سفارش دهید که با آن چیزی که در نهایت می خواهید به آن برسید، همخوانی داشته باشد. از سوی دیگر لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و … را به رنگ هایی انتخاب کنید که با کابینت ها هماهنگ باشند و شما را به سمت داشتن یک آشپزخانه رویایی ببرند.

در بسیاری از موارد وقتی افراد خانه ی نو می خرند، کابینت های آشپزخانه را تعویض می کنند تا هم خانه نو به نظر برسد (چرا کابینت ها اهمیت بسیار بسیار زیادی در دکوارسیون خانه دارند)، و هم کم کم شروع به نو کردن وسایل و لوازم خانه می نمایند. از این رو، در نظر داشته باشید که تعویص کابینت ها و لوازم آشپزخانه را به صورت یک حرکت مستمر در نظر بگیرید تا در نهایت، دکوراسیون آشپزخانه تان با آنچه در ذهن دارید، هماهنگ باشد.

همانطور که در ابتدای این بحث اشاره نمودیم، در این مطلب قصد داریم شا را با موضوع کابینت ام دی اف آشنا نماییم. اگر قصد خرید کابینت برای آشپزخانه منزل (و یا حتی محیط کارتان) را دارید، پیشنهاد می کنیم کمی وقت بگذارید و با ام دی اف و کابینت هایی که با این متریال ساخته می شوند، یکبار برای همیشه آشنا شوید. با شرکت ساخت کابینت آبان همراه باشید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

در این مطلب به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف چیست؟
    • ورق ام دی اف چیست؟
    • ورق ام دی اف ملامینه
  • قیمت کابینت ام دی اف
  • مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف
  • رنگ بندی کابینت MDF
    • کابینت ام دی اف سفید طلایی
    • کابینت ام دی اف سفید ساده
    • کابینت ام دی اف رنگ چوب ( طرح چوب )
    • کابینت ام دی اف رنگ خاکستری
    • بهترین رنگ کابینت MDF
  • مدل های کابینت MDF
    • بهترین مدل کابینت ام دی اف
    • بررسی چند نمونه آشپزخانه با شما
  • کابینت MDF آشپزخانه کوچک و بزرگ
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF) چیست؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را ساده و خلاصه به شما بدهیم باید بگوییم که به آشپزخانه ای که کابینت های آن از جنس ام دی اف باشند و برای ساخت آنها از ورق ام دی اف استفاده شده باشد، کابینت ام دی اف گفته می شود. قطعا تا به اینجا چیزی به دانش شما نیافزوده ایم چرا که شما، خود این موضوع را بهتر از هر کس دیگری می دانید.

درست و صحیح تر این است که شما را با ورق ام دی اف آشنا نماییم تا بدانید که وقتی صحبت از ام دی اف می شود منظور چیست. در حقیقت، باید بدانید که امروزه، آشپزخانه از چهار حالت کلی خارج نیست. یا اینکه جنس کابینت ها فلزی است. (مدل قدیمی کابینت ها کابینت های فلزی بوده اند). یا اینکه از جنس ام دی اف هستند که موضوع مورد بررسی این بخش ماست. یا از جنس چوب طبیعی هستند (معمولا کابینت های چوبی به سبک کلاسیک هستند و قیمت فوق العاده بالایی خواهند داشت) و یا اینکه از جنس پی وی سی هستند (که در ایران چندان محبوب و مورد استفاده نیستند اما روکش پی وی سی بر روی ام دی اف فوق العاده محبوب و پرمصرف است).

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

ورق ام دی اف چیست؟

ورق ام دی اف پایه و اساس ساخت کابینت ام دی اف و به طور کل کمد، دراور، سرویس خواب، بوفه، کنسول و … می باشد. امروزه ورق ام دی اف به پرمصرف ترین متریال موجود در بازار برای ساخت وسایل و تجهیزات خانه شده است. حتی در فضاهای تجاری، دکور و ویترین مغازه ها و فروشگاه ها با ام دی اف ساخته می شود. بنابراین هر چقدر از پرمصرف بودن ورق ام دی اف در بازار ایران برای شما بگوییم، کم گفته ایم.

از آنجایی که لزومی ندارد شما زیر و بم ورق ام دی اف را بدانید، تصمیم داریم بصورت خلاصه و مختصر شما را جنس این نوع ورق آشنا نماییم.

ورق ام دی اف (MDF=Medium density fibreboard) اشاره به ورق هایی دارد که از ترکیب خرده های چوب با چسب یا رزین مخصوص این کار، تشکیل شده اند. ورق ام دی اف دارای چگال متوسطی از خرده چوب است. این خرده های چوب زیر فشار دستگاه فشرده سازی شده و با حرارت، تبدیل به ورق ام دی اف می شوند. پس ورق ام دی اف همان فیبر است که دارای چگالی متوسط خرده چوب فشرده شده است. در ایران فیبر به نوع دیگری از ورق گفته می شود که دارای چگالی خرده چوب نسبتا پایین تری است.

ورق ام دی اف در نوع ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود. بسته به کیفیت چوب خام به کار گرفته شده برای تولید خرده چوب، چسب یا رزین و کیفیت فشرده سازی، برندهای مختلف دارای کیفیت های مختلف و همینطور قیمت های مختلف هستند. اگر بخواهید تفاوت کیفیت و جنس ورق ام دی اف ایرانی و خارجی را بدانید، باید اینطور بگوییم که ورق های ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی هستند اما ورق های خارجی به دلیل کیفیت فشرده سازی بهتر دستگاه ها، دارای کیفیت نهایی بهتری هستند و طبیعتا قیمت نسبتا بالاتری هم دارند. اما در مجموع نیازی نیست که از کیفیت ورق ایرانی نگرانی به دل راه دهید. چرا که به طور کامل نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

چیزی که باید بدانید این است که ورق ام دی اف خام است و این ورق خام، با روکش های مختلفی روکش شده و تبدیل به ورق دیگری می شود. ورقی که جنس مغری آن هنوز ام دی اف است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، ورق هایگلاس، ممبران، ملامینه، پی وی سی و …. همگی دارای مغزی ام دی هستند. این مدل هایی که اشاره شد، پرمصرف ترین و محبوب ترین ورق های ام دی اف در بازار ایران هستند. وقتی روی ام دی اف با ملامینه روکش شود، ورق ام دی اف ملامینه بدست می آید. وقتی توسط دستگاه وکیوم با اضافه کردن فطعات منبت روکش شود، ورق ام دی اف بدست می آید و همین داستان برای هایگلاس، لمی گلاس، پی وی سی و سایر روکش ها صدق می کند.

پس به این نتیجه می رسیم که مغزی همه این ورق ها ام دی اف است و همین موضوع سبب می شود که گستردگی و تنوع ورق ام دی اف بسیار فراتر برود.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

ورق ام دی اف ملامینه

وقتی صحبت از ورق ام دی اف می شود، معمولا منظور ورق ام دی اف ملامینه است. چرا که ام دی اف خام، رنگ خرده های چوب (قهوه ای روشن) است. کارخانه های تولید کننده ورق ام دی اف (MDF) معمولا روی ورق ام دی اف را با روکشی می پوشانند و به بازار عرضه می نمایند. ابتدایی ترین، ارزان ترین و ساده ترین نوع روکشی که برای ام دی اف خام مورد استفاده قرار می گیرد، ملامینه است و ورقی که از این فرآیند به دست می آید، ورق ام دی اف ملامینه نامیده می شود. همانطور که اشاره نمودیم، ورق ملامینه، ارزان ترین نوع ورق ام دی اف است. ام دی اف ملامینه هم می تواند برای ساخت تمام قسمت های کابینت از جمله بدنه، صفحه، نما و درب ها و تاج کابینت مورد استفاده قرار گیرد یا فقط برای ساخت صفحه و بدنه کابینت. کابینت هایی که تمام و کمال با ورق ملامینه ساخته می شوند، ساده ترین و ارزان ترین نوع کابینت آشپزخانه خواهند بود.

معمولا در بازار ایران وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه ام دی اف می شود، منظور کابینت هایی هستند که با ورق ملامینه ساخته شده اند (هر چند تمامی انواع کابینت نظیر هایگلاس، ممبران و … نیز در حقیقت کابینت MDF هستند). سادگی و اقتصادی بودن کابینت MDF نباید باعث شود که این کابینت ها از کیفیت و کارایی لازم برخودار نیستند! بلکه در صورت استفاده صحیح، این کابینت ها سالهای سال زیبایی و کیفیت خود را حفظ خواهند نمود. در بخش بررسی مزایا و معایب کابینت ام دی اف، شما را با محاسن و نقاط ضعف این نوع کابینت بیشتر آشنا خواهیم نمود.

تنوع و رنگ بندی ام دی اف ساده یا ملامینه بسیار بالاست. روکش ملامینه شاید ساده باشد اما تنوع رنگی خوبی دارد و بطور حتم نظر شمار را جلب خواهد نمود. در تصویر زیر می توانید نمونه رنگ های ورق ام دی برند آرتا را مشاهده نمایید:

لازم است بدانید که ورق ام دی اف ملامینه قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ بالا (رنگ بندی مناسب) دارد و شما می توانید برای داشتن یک آشپزخانه زیبا، کابینت ام دی اف مورد نظرتان را انتخاب نمایید. این نوع کابینت قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای خواهد داشت.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
رنگ بندی ورق ام دی اف – منبع: وب سایت آرتا پرس

قیمت کابینت ام دی اف

همانطور که بالاتر اشاره نمودیم، اکثر کابینت هایی که امروزه در بازار ایران یافت می شوند، از جنس ورق MDF هستند. از کابینت های ممبران گرفته تا هایگلاس و … . اما واقعیت این است که وقتی صحبت از MDF Kitchen Cabinet می شود، منظور کابینت هایی هستند که دارای ورق ملامینه هستند (melamine kitchen cabinet).

از این رو در این بخش قیمت مربوط به کابینت ام دی اف ملامینه ارائه می شود. (کابینت ملامینه ساده ترین و ارزان ترین نوع کابینت MDF است.). قیمت سایر کابینت های نظیر ممبران و هایگاس و …، در بخش مربوطه به هر نوع کابینت ارائه شده است.

نکته ای که باید بدانید، این است که معمولا قیمت کابینت روز است و با توجه به قیمت ورق خام تعیین می شود. اگر بازار با ثبات باشد، معمولا قیمت کابینت تغییر نمی کند اما طی یکی دو سال گذشته بازار ایران نواسان شدید و عجیبی را تجربه کرده است که هم برای خریدار و هم کابینت ساز و شرکت های کابینت، زیان بار بوده است. در عین حال، در جدول زیر می توانید قیمت روز کابینت MDF ملامینه را مشاهده نمایید. این قیمت ها مربوط به بهمن ماه ۱۳۹۸ می باشند.

نوع کابینت آشپزخانه قیمت به ازای هر مترطول
کابینت ام دی اف یا کابینت ملامینه ۸۵۰۰۰۰ تومان تا ۱۳۵۰۰۰۰ تومان

در بین کابینت هایی که در بازار ایران وجود دارند، کابینت های ملامینه، مناسب ترین قیمت ممکن را دارند. چرا که ورق ملامینه نسبت به سایر ورق ها نظیر هایگلاس و …، ارزان تر است. اگر به دنبال کابینت با کیفیت و البته با قیمت اقتصادی هستید، کابینت ام دی اف ملامینه، مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود که با توجه به تنوع رنگی گسترده و طرح های متفاوت، می توانید کابینت مورد نظرتان را انتخاب و سفارش دهید.

قیمت کابینت ام دی اف یا ملامینه به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورق مورد استفاده برای ساخت کابینت
  • برند ورق مورد استفاده و ایرانی یا خارجی بودن
  • مدل و طرح مورد نظر برای ساخت کابینت
  • متراژ کابینت ها
  • ارتفاع کابینت ها
  • و …

بطور کلی عوامل دیگری نیز در قیمت گذاری کابینت دخیل هستند که مواردی عمومی هستند و در مبحث نحوه تعیین قیمت کابینت آشپزخانه به آن ها پرداخته ایم. اما در این بخش عوامل موثر بر قیمت کابینت ملامینه مورد نظر هستند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

پس از اینکه در مورد اینکه کابینت MDF چیست و چرا به آن کابینت MDF گفته می شود صحبت نمودیم و سپس شما را با محدوده قیمت کابینت ملامینه آشنا نمودیم، در ادامه قصد داریم کمی شما را واقع گرا تر نماییم. تمام تلاش ما بر این است تا آگاهی شما را نسبت به کابینت و انواع آن ارتقا دهیم تا چنانچه قصد خرید و سفارش ساخت کابینت را دارید، بتوانید با آگاهی و دانش بیشتر اقدام نمایید. چرا که هزینه ساخت کابینت نسبتا بالاست و ما بخوبی از این موضوع آگاهیم. بنابراین اگر قرار است هزینه نسبتا زیادی برای ساخت کابینت صورت گیرد، تلاش ما بر این است تا شما بهترین انتخاب را انجام دهید.

انتخاب صحیح کابینت برای آشپزخانه به معنای انتخاب کابینتی است که منطبق بر نیاز شما باشد، سلیقه شما را تامین نماید چرا که قرار است سالیان سال آنها را در آشپزخانه منزل تان ببینید، قیمت مناسب و معقول داشته باشد، با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد و با آن متناقض نباشد و از همه ی این موارد مهم تر، اینکه کیفیت و کارایی خوبی داشته باشد.

همانطور که بارها اشاره شد، وقتی صحبت از کابینت های MDF می شود، منظور ما کابینت ملامینه است. چرا که مغزی سایر ورق های مورد استفاده برای ساخت کابینت نیز ام دی اف است اما با نام روکش مورد استفاده بر روی آن ها شناخته می شوند. پس منظور از کابینت MDF کابینت ملامینه است. در ادامه قصد داریم شما را محاسن و معایب این نوع کابینت آشنا نماییم تا بتوانید انتخابی صحیح داشته باشد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف (کابینت ملامینه)

کابینت های ام دی اف را می توان یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین کابینت های بازار ایران دانست و البته که این محبوبیت هم بی دلیل نیست! این کابینت ها دارای محاسنی هستند که در ادامه برخی از آنها را توضیح خواهیم داد:

  • قیمت مناسب : مناسب ترین نوع کابینت به لحاظ قیمت در بین کابینت های MDF موجود در بازار ایران
  • تنوع بالای رنگ : تمامی رنگ های پرمصرف نظیر سفید و همینطور رنگ چوب را می توان در بین طرح های کابینت ملامینه یافت. علاوه بر این رنگ های متنوع دیگری در بین رنگ های کابینت ام دی اف وجود دارند که در بخش رنگ بندی ورق ام دی اف آنها را مشاهده خواهید نمود.
  • طرح های متنوع : علاوه بر رنگ بندی گسترده ورق ام دی اف که برای ساخت کابینت ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد، طرح های ام دی اف نیز از تنوع بالایی برخوردار است. این تنوع طرح و رنگ، دست شما را در انتخاب کاملا باز می گذارد که مطابق سلیقه شخصی و بر اساس دکوراسیون منزل تات نسبت به انتخاب ظاهر کابینت ها اقدام نمایید.
  • قابلیت اجرای ابزارها و شکل های خاص : با استفاده از ورق ام دی اف می توان شکل های مختلفی از کابینت را اجرا نمود.
  • مقاومت مناسب در برابر آسیب : نیازی به گفتن نیست که ورق ام دی اف در برابر ضربات، آسیب ها و .. مقاومت خوبی دارد. به نحوی که در صورتی که اتفاق عجیبی برای کابینت ها نیافتد، این کابینت ها سالهای سال عمر خواهند کرد و تنها نیاز به مراقب و نگهداری ساده هستند.
  • مقاومت در برابر رطوبت : کابینت های ام دی اف، بویژه کابینت های ملامینه به دلیل استفاده از روکش پی وی سی در برابر رطوبت و آب ریزی مقاومت مناسبی دارند. البته ام دی اف در نهایت چوب است و چوب در برابر آب کاملا آسیب پذیر است. در بخش معایب این موضوع رو از منظر دیگر بررسی خواهیم نمود.
  • نظافت و نگهداری ساده : کابینت های MDF ملامینه نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند و با تمیزکننده ها و پاک کننده های معمولی مخصوص سطح می توان آن ها را نظافت کرد.
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

در کنار مزایای ذکر شده، باید همواره باید معایب کار را نیز در نظر داشت و گرنه اطلاعات ارائه شده به شما منصفانه نخواهند بود! طبیعی است که کابینت های ام دی اف، دارای معایبی باشند که قطعا برخی از آنها را خود شما به چشم دیده اید. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت: ورق ام دی اف از جنس چوب است. چوب به خودی خود، در برابر رطوبت و آب مقاومت مناسبی ندارد. ورق ملامینه حاصل از کشیدن یک روکش پی وی سی بر روی ورق ام دی اف خام است. این روکش پی وی سی، در برابر آب مقاومت خوبی دارد. اما چنانچه دچار خدشه، ترک یا شکستگی شود و آب به عمق ورق نفوذ نماید، آنگاه ایراد کار مشخص می شود و خواهیم دید که کابینت دچار بادکردگی یا ورم کردگی خواهد شد. این ایراد را می توان بزرگترین ایراد کابینت و ورق ملامینه دانست. چرا که به اندازه ورق هایگلاس و یا ممبران مقاومت در برابر آب ندارند.
  • خوردگی به مرور زمان: کابینت های ام دی اف در کنار مقاومت و پایداری که دارند، به مرور زمان دچار خردگی می شوند و زیبایی اولیه و مقاومت خود در برابر انواع آسیب را از دست می دهند.
  • خط و خش پذیری : نباید انتظار داشت که کابینت MDF خط و خش نپذیرد! این نوع کابینت مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش ها دارد اما اینطور نیست که بگوییم خط و خش روی آن نمی افتد!

موارد ذکر شده، ایراداتی هستند که در کنار تمام مزایای ذکر شده، وجود دارند. باید توجه داشت که این نوع Kitchen Cabinet، قیمتی پایین تر نسبت به دیگر کابینت ها دارد و از این رو داشتن چنین ایرداتی دور از ذهن نیست!

نتیجه گیری :

به نظر ما در شرکت کابینت آبان، با در نظر گرفتن این معایب در کنار تمامی محاسن ذکر شده و با توجه به قیمت کابینت ملامینه، این نوع کابینت کاملا به صرفه و عالی هستند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

رنگ بندی کابینت ام دی اف (MDF Kitchen Cabinet)

کابینت ام دی اف بسته به ورقی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند تنوع رنگی بالایی داشته باشد. آنچه که در تصویری که در بالاتر ارائه شده بودید دیدید، رنگ بندی مربوط به ورق های یک برند بود! حال آنکه برندهای مختلف طرح ها و رنگ های مختلف دیگری را نیز تولید می کنند. بنابراین شما با تنوع رنگی بسیار بالایی روبرو هستید. هر چند لازم است بدانید که رنگ بندی و طرح های ورق ام دی اف تولید شده توسط برندهای مختلف، بسیار به یکدیگر نزدیک است و شرکت ها، کارخانه ها و برندهای مختلف، طرح های مشابه هم تولید می نمایند. در ادامه نمونه ای از رنگ بندی شرکت های مختلف تولید کننده ورق ام دی اف را با شما به اشتراک می گذاریم. شما می توانید هر کدام از این رنگ ها را برای کابینت آشپزخانه تان سفارش دهید.

شرکت فرامید: شرکت فرامید یکی از کارخانه های ایرانی تولید کننده ورق ام دی اف است. نمونه هایی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، بخشی از سمپل ورق های ام دی اف شرکت فرامید می باشند. این ورق ها را می توانید جهت ساخت کابینت ام دی اف ملامینه مورد استفاده قرار دهید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
رنگ بندی ورق ام دی اف فرامید – منبع: وب سایت نوین کابین

شرکت ایزوفام: شرکت ایزوفام نیز یک شرکت ایرانی تولید کننده ام دی اف است. تنوع رنگی ورق های MDF ایزوفام را در تصویر زیر مشاهده می نمایید که می توانید جهت ساخت کابینت ، هر کدام از این ورق ها را مورد استفاده قرار دهید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
رنگ بندی ورق ام دی اف ایزوفام – منبع وب سایت نوین کابین

شرکت درسا چوب: درسا، یکی دیگر از شرکت های ایرانی تولید کننده انواع ورق ام دی اف می باشد. در تصویر زیر می توانید تنوع رنگی ورق های ام دی اف درسا را مشاهده نمایید که می توانند برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار گیرند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
رنگ بندی ورق ام دی اف درسا – منبع: وب سایت درساچوب
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
رنگ بندی ورق ام دی اف درسا – منبع: وب سایت درساچوب

شرکت آریا تبریز چوب: این شرکت یکی از واردکنندگان ورق ام دی اف می باشد که در تصاویر زیر می توانید طرح های ارائه شده توسط این شرکت را مشاهده نمایید. این ورق ها نیز می توانند برای ساخت کابینت MDF مورد استفاده قرار گیرند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
تنوع رنگی ورق ام دی اف – منبع: وب سایت شرکت آریا تبریز چوب
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
تنوع رنگی ورق ام دی اف – منبع: وب سایت شرکت آریا تبریز چوب

تنوع رنگی ورق ام دی اف از این هم گسترده تر است چرا که برندهای مختلف، رنگ بندی ها و طرح های مختلفی را تولید می کنند. تمامی نمونه های ارائه شده برای این بود که شما به عنوان خریدار، بدانید که چقدر دست تان در انتخاب طرح و رنگ کابینت باز است و می توانید انتخابی گسترده داشته باشید.

پس از آشنایی شما با رنگ بندی کابینت ام دی اف و ورق های MDF، شما را با برخی از رنگ های پرمصرف و جذاب بازار آشنا خواهیم نمود.

کابینت ام دی اف سفید طلایی

داشتن یک آشپزخانه مجلل، می تواند رویای خیلی از افراد باشد. اگر این آشپزخانه مجلل با قیمتی مناسب هم همراه گردد، دیگر از این بهتر نخواهد شد. برای داشتن یک آشپزخانه مجلل یکی از پیشنهادات، استفاده از رنگ طلایی است. اما رنگ طلایی، اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند دلهره آور و آزار دهند باشد. بلکه روش صحیح استفاده از رنگ های پرانرژی این است که در بستر رنگی خنثی مورد استفاده قرار گیرند. در کابینت ام دی اف سفید طلایی ، بهترین کار این است که عمده ی رنگ کابینت ها سفید باشدو بخش های جزئی نظیر دستگیره ها یا فضای بین کابینت ها روی دیوار به رنگ طلایی باشد. به این شکل هم آشپزخانه ما مجلل خواهد بود و هم اینکه سادگی زیبایی دارد. لازم است بدانید که معمولا کابینت MDF سفید طلایی ، از دسته کابینت های ممبران هستند و کمتر می توان کابینت ام دی اف ساده با رنگ سفید طلایی را دید. در ادامه می توانید تصاویر دو آشپزخانه به این شکل را ببینید:

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ام دی اف سفید ساده

کابینت های سفید ساده، محبوب ترین نوع کابینت در ایران می باشند. نه در ایران، که در تمام دنیا کابینت های به رنگ سفید بسیار محبوب و پر استفاده هستند. دلیل این امر این است که رنگ سفید، از آن دسته رنگ های است که با هر نوع دکوراسیون و مبلمان همخوانی دارد. از سوی دیگر به دلیل خنثی بودن رنگ سفید، در بلند مدت سبب دلزدگی نمی شوند و آشپزخانه ای که کابینت های آن به رنگ سفید باشد، همواره ساده و دوست داشتنی خواهد بود. ما به شما پشنهاد می کنیم اگر به دنبال داشتن یک آشپزخانه ساده اما زیبا و شیک هستید، آشپزخانه ای با کابینت های سفید را امتحان نمایید.

کابینت ام دی اف سفید یا به عبارت صحیح تر، کابینت ملامینه سفید، اقتصادی ترین و از سوی دیگر یکی از زیباترین انوع آشپزخانه است. اگر می خواهید آشپزخانه شما مدرن، زیبا، ساده و روشن باشد و از طرف دیگر قیمت مناسب داشته باشد، می توانید این نوع کابینت را مورد استفاده قرار دهید.

همچنین اگر آشپزخانه شما نور خوبی ندارد، قطعا بهترین گزینه برای شما استفاده کابینت های سفید رنگ است. در این شرایط به هیچ وجه به سراغ رنگ های تیره نروید چرا که آشپزخانه شما را تاریک و دلگیر خواهند نمود. در ادامه می توانید نمونه هایی از آشپزخانه به رنگ سفید با کابینت MDF را ببینید:

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ام دی اف رنگ چوب ( طرح چوب )

همانطور که می دانید، چوب متریالی است گرم و زنده. وقتی از چوب در یک فضا استفاده می شود، فضا به لحاظ انرژی محیط، حس و حال گرما خواهد داشت. اگر دوست دارید آشپزخانه ای با حس و حال گرم داشته باشید، می توانید از ورق ام دی اف با طرح چوب برای کابینت های آشپزخانه تان استفاده نمایید. برندهای مختلف، ورق های رنگ چوب با طرح های متفاوتی را تولید می کنند که می توانید این رنگ ها را در بخش رنگ بندی ورق ام دی اف که در ادامه آمده است، مشاهده نمایید. اگر آشپزخانه شما تاریک است و نور کمی دارد، بهتر است از رنگ چوب با تونالیته روشن استفاده نمایید و اگر در آشپزخانه نور خوبی دارید، می توانید تونالیته رنگ های تیره تر را نیز مورد استفاده قرار دهید.

امروزه، بسیار فراوان دیده می شود که آشپزخانه به صورت ترکیب رنگی ساخته می شوند. مثلا می توان از ترکیب رنگ و طرح چوب با رنگ سفید برای ساخت کابینت استفاده نمود. نمونه ای از این کار را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت رنگ چوب ( روکش طرح چوب طبیعی)
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت رنگ چوب ( روکش طرح چوب طبیعی)

کابینت ام دی اف رنگ خاکستری

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار برای آشپزخانه های مدرن رنگ خاکستری است. آشپزخانه هایی که با رنگ خاکستری دیزاین می شوند، کمی تم تیره و تاریک دارند. از این رو آشپزخانه شما باید نور طبیعی خوبی داشته باشد که بتوان رنگ خاکستری را در آن، مورد استفاده قرار داد.

اما آشپزخانه هایی که در آن از رنگ خاکستری بهره برده می شود، بسیار زیبا، متفاوت و خاص هستند. برای اینکه ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه روشن تر باشد، مرسوم است که رنگ خاکستری را با دیگر رنگ های روشن نظیر سفید ترکیب می کنند:

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت با رنگ خاکستری
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت با رنگ خاکستری

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

بسیاری از دوستانی که با شرکت کابینت آبان تماس می گیرند و قصد دریافت مشاوره در رابطه با ساخت کابینت های آشپزخانه شان را دارند، از ما در مورد بهترین رنگ کابینت MDF می پرسند. دوستان گرامی، باید بدانید که رنگ، یک موضوع کاملا شخصی و سلیقه ای است. برخی از افراد رنگ های تیره را دوست دارند و برخی دیگر رنگ های روشن. برخی دوست دارند آشپزخانه شان رنگ چوب باشد و … .

ما در شرکت کابینت آبان تنها می توانیم شرایط آشپزخانه شما را بررسی نماییم و بر اساس تجربه خود، بهترین انتخاب رنگ را به شما پیشنهاد نماییم. برخی از مواردی که خوب است پیش از انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه تان به آنها توجه نمایید عبارتند از:

  • نور طبیعی آشپزخانه شما : بسته به اینکه آشپزخانه شما پرنور باشد یا کم نور، بهترین رنگ می تواند تفاوت کند. استفاده از رنگ های تیره در آشپزخانه های با نور کم، هر چند که شما به رنگ های تیره علاقه داشته باشید، کار مناسبی به نظر نمی رسد. در نقطه ی مقابل، اگر آشپزخانه شما پر نور باشد، دست شما در انتخاب رنگ کاملا باز خواهد بود.
  • رنگ لوازم آشپزخانه شما: با توجه به اینکه لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، لباسشویی و … چه رنگی داشته باشند، بهترین رنگ می تواند متفاوت باشد! در این شرایط بهترین رنگ رنگی خواهد بود که با وسایل آشپزخانه شما هارمونی و هم نشینی خوبی داشته باشید.
  • سلیقه شخصی شما و رنگ مورد علاقه تان: این موضوع در انتخاب رنگ و بهترین رنگ بسیار موثر است! چرا که در نهایت شما هستید که باید از کابینت ها استفاده نمایید و باید آنها را به رنگی انتخاب نمایید که با سلیقه تان همخوانی داشته باشد.
  • هماهنگی رنگ کابینت ها با دکوراسیون و لوازم خانه: نکته آخر این است که در انتخاب رنگ و بهترین رنگ برای آشپزخانه شما، باید به هماهنگی رنگ کابینت ها با سایر لوازم منزل هم توجه داشته باشید. بهترین رنگ برای شما رنگی است که بیشترین همخوانی را در دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

بنابراین، بهترین رنگ برای کابینت های آشپزخانه، خانه به خانه و شخص به شخص خواهد بود. بهترین رنگ باید با توجه به چهار آیتم ذکر شده در بالا مشخص شود.

اما ما می توانیم به شما بگوییم که در حال حاضر، رنگ سفید اولین انتخاب مردم برای کابینت آشپزخانه است و به نظر بسیاری از مردم رنگ سفید، بهترین رنگ برای آشپزخانه است.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه زیبا و مدرن با رنگ سفید

مدل های کابینت ام دی اف

در ادامه این بحث جذاب، قصد داریم به همراه شما به بررسی انواع مدل های کابینت ام دی اف بپردازیم. همانطور که بالاتر اشاره نمودیم، هر کابینتی که در آن از ام دی اف به عنوان متریال پایه استفاده شده باشد، در خانواده این نوع Kitchen Cabinet قرار می گیرد. بر این اساس، تمامی کابینت های زیر در رسته کابینت های ام دی اف قرار خواهند گرفت:

  • کابینت ام دی اف ملامینه : این نوع کابینت معمول ترین نوع MDF Kitchen Cabinet می باشد. ارزان ترین و به صرفه ترین نوع است و تنوع رنگی بسیار خوبی دارد.
  • کابینت هایگلاس : هایگلاس در واقع روکشی است براق و درخشنده و ضد خش که بر روی ورق ام دی اف کشیده می شود و بر اساس آن ورق هایگلاس تولید می شود. این نوع کابینت با نام هایگلاس شناخته می شود و مغز ام دی اف دارد.
  • کابینت ممبران : ممبران پروسه ی وکیوم کردن قطعات منبت و یا طرح های سی ان سی بر روی ورق ام دی اف است که با روکش پی وی سی پوشانیده می شود. این نوع کابینت با اینکه با نام ممبران شناخته می شود اما مغز ام دی اف است.
  • کابینت روکش پی وی سی : اگر یک روکش پی وی سی بر روی ورق ام دی اف کشیده شود، کابینت روکش پی وی سی ایجاد می شود. این نوع کابینت دارای مغزی ام دی اف است.
  • کابینت لمی گلاس : پروسه ورق لمی گلاس مانند هایگلاس است. یعنی روکشی ضد خش و مقاوم در برابر آب و ضربه بر روی ام دی اف ملامینه کشیده می شود.
  • کابینت پلی گلاس : پلی گلاس مانند لمی گلاس و هایگلاس است و مغز ام دی اف دارد.
  • کابینت مدرن : این عنوان در واقع نام یک سبک از کابینت است. کابینت های مدرن می توانند ملامینه، هایگلاس، پی وی سی و … باشند و معمولا این نوع کابینت ها مغزی ام دی اف دارند.
  • کابینت انزو : انزو نام برندی است که کابینت های آن از طریق روکش کردن ورق ام دی اف ایجاد می شوند و مغزی ام دی اف دارند.

در بین تمامی موارد بالا، همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم، وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه ام دی اف می شود، منظور کابینت ملامینه می باشد. سایر کابینت ها، معمولا با نامی که نوشته شده است شناخته می شوند و به عنوان کابینت MDF مرسوم نیستند!

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه هایگلاس

بهترین مدل کابینت ام دی اف

روزی، یکی از مشتریان گرامی ما از آبان کورین در رابطه با بهترین مدل کابینت ام دی اف سفید پرسید! با توجه به آنچه تا کنون توضیح دادیم، حالا شما به خوبی پاسخ این سوال را می دانید.

ما فکر می کنیم این دوست عزیز قصد داشت برای آشپزخانه اش از رنگ سفید استفاده نماید. حال این رنگ سفید می تواند کابینت هایگلاس باشد، ملامینه باشد، پی وی سی باشد و …. . این دوست عزیز می دانست که همه این کابینت ها ام دی اف هستند اما نمی دانست که این هر کدام با نام مشخصی نامگذاری شده اند.

بنابراین، شما باید بدانید که اگر می خواهید کابینت تان ام دی اف باشد می توانید هر کدام از کابینت های اشاره شده را انتخاب نمایید. در بین کابینت های با مغزی ام دی اف، قطعا کابینت های هایگلاس، لمی . پلی گلاس با توجه به کیفیت روکشی که بر روی ام دی اف استفاده شده است، کیفیت بهتری نسبت به بقیه دارند. بنابراین، بهترین مدل کابینت که مغزی ام دی اف داشته باشد همین سه مدل هستند. کابینت ملامینه که در بازار با نام کابینت MDF شناخته می شود، در مقایسه با هایگلاس، کیفیت نسبتا پایین تری دارد و به همین ترتیب، قیمت آن نیز پایین تر است.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه هایگلاس

بررسی چند نمونه آشپزخانه با شما

در ادامه قصد داریم توضیحاتی در رابطه با چند آشپزخانه، مدل کابینت ها و رنگ مورد استفاده روی این کابینت ها به شما ارائه نماییم. این توضیحات، در واقع بررسی تمام موارد توضیح داده شده در بالا هستند که بر روی پروژه های انجام شده، آنها را به صورت موردی بررسی خواهیم نمود.

نمونه آشپزخانه شماره ۱: به آشپزخانه زیر دقت نمایید، در این آشپزخانه، از موضوع ترکیب رنگ ها استفاده شده است. همانطور که اشاره نمودیم، امروزه در آشپزخانه های مدرن، تلفیق رنگ های مختلف بسیار مرسوم است. در این آشپزخانه از ترکیب چوب با رنگ قهوه ای روشن در کنار رنگ سفید استفاده شده است. در این آشپزخانه نور کافی وجود دارد که در تصویر نیز مشهود است. به همین سبب می توانیم از رنگ های تیره تر نیز استفاده نماییم و این بستگی به سلیقه شما خواهد داشت.

استفاده از چوب به این دلیل انجام شده است که صاحب خانه دوست داشته است فضای آشپزخانه هم رنگ سفید داشته باشد و مدرن به نظر برسد و هم از چوب به عنوان یک متریال گرم استفاده شده باشد.

همانطور که اشاره نموده بودیم، رنگ کابینت ها باید با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. در این آشپزخانه از کفپوش چوبی استفاده شده است که رنگ آن به رنگ چوب کابینت ها بسیار نزدیک است. از سوی دیگر، وسایل آشپزخانه به رنگ سفید هستند که با بخش سفید کابینت ها هماهنگ است. در واقع یک هارمونی زیبا در این آشپزخانه ایجاد شده است. به نحوی که کابینت ها، وسایل آشپزخانه و خود آشپزخانه همگی با هم مانند یک عضو واحد دیده می شوند و احساس نمی شود که وسایل مختلفی در این آشپزخانه وجود دارد! بلکه همه با هم و یک صدا یک آشپزخانه هستند. این زیبا نیست؟

همه این کابینت ها ملامینه هستند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت رنگ سفید و طرح چوب

نمونه آشپزخانه شماره ۲: در ادامه قصد داریم یک نمونه آشپزخانه با تم تاریک را با شما بررسی نمایی. در این آشپزخانه کوشیده شده است که دکوراسیون کل آشپزخانه تم تاریک داشته باشد. به احتمال زیاد سلیقه کارفرما به این شکل بوده و تمایل به داشتن آشپزخانه با چنین تم رنگی داشته است. از این رو، نه تنها کابینت های آشپزخانه به رنگ تاریک هستند، بلکه کف و دیوارها نیز به رنگ قهوه ای تیره می باشند. دقت نمایید که در این آشپزخانه نور طبیعی بسیار خوبی وجود دارد. بنابراین امکان استفاده از رنگ های تیره مهیاست. هر چند پیشنهاد ما به شما این است که هیچگاه فضا را این قدر تاریک نکنید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت رنگ قهوه ای سوخته

نمونه آشپزخانه شماره ۳ : در آشپزخانه ای که در ادامه مشاهده می نمایید، از کابینت های با رنگ سیاه استفاده نشده است. استفاده از رنگ سیاه یا مشکی برای کابینت ها، در ایران چندان مرسوم نیست. اما همانطور که در نمونه این بخش مشاهده می نمایید، رنگ سیاه آن هم از نوع براق آن (ام دی اف هایگلاس)، می تواند زیبایی های خود را داشته باشید. در آشپزخانه زیر که مربوط به یک ویلا است، آشپزخانه مدرن به شکل جزیره ای کار شده است. در این آشپزخانه نور طبیعی بسیار خوبی وجود دارد. پس می توان از رنگی غیر از سفید هم استفاده نمود. هر چند در این آشپزخانه، صفحه کابینت و کابینت های ردیف بالا به رنگ سفید هستند.

ترکیب رنگ های سیاه و سفید و به دلیل تضادی که دارند، همواره باعث خلق یک فضای مدرن و شارپ می شود. این ترکیب رنگی یعنی سیاه و سفید، از دیرباز در دکوراسیون منزل مورد استفاده بوده است که در تصویر زیر، نمونه ای دیگر از این ترکیب رنگی را مشاهده می نمایید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه مشکی رنگ

نمونه آشپزخانه شماره ۴ : تصویر زیر، نمونه ای دیگر از آشپزخانه رنگ تیره است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر آشپزخانه شما کوچک است، به سراغ رنگ های تیره نروید. در آشپزخانه های کوچک باید از رنگ های روشن استفاده نمود. چرا که رنگ روشن سبب باز و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد. اما در این آشپزخانه، مطابق تصویر رنگ تیره برای یک آشپزخانه نسبتا کوچک به شکل L استفاده شده است. اما جزیره آشپزخانه صفحه ای سفید دارد که برای ایجاد تناقض با رنگ تیره کابینت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین، بدنه جزیره به رنگ قهوه ای و با طرج چوب طبیعی است. این رنگ سبب می شود آشپزخانه فضای نسبتا گرمتری داشته باشد. در هر فضایی که دیدید از رنگ قهوه ای با طرح چوب استفاده شده است به خاطر داشته باشید برای ایجاد انرژی و حس زندگی در فضا، از این رنگ استفاده شده است.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه با رنگ تیره

در ادامه دعوت می کنیم به نمونه هایی دیگر از کابینت آشپزخانه با ورق MDF توجه نمایید. عمده این کابینت ها، ملامینه هستند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه ای با کابینت تیره رنگ و صفحه کابینت کورین سفید
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه کلاسیک با کابینت های کرم رنگ
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه سفید بدون دستگیره
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه مدرن و سفید رنگ
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت های ترکیبی سفید و تیره
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه کوچک با کابینت های سفید و خاکستری روشن با دستگیره کابینت طلایی
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
استفاده از رنگ خاکستری تیره بافت دار برای کابینت آشپزخانه با صفحه کابینت سفید ساده
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه مدرن با کابینت رنگ قهوه ای سوخته
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
نمونه آشپزخانه مدرن با کابینت های سفید
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت های طرح دار تیره رنگ با صفحه کابینت سنگ کوارتز رگه درشت
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه مینیمال و ساده با کابینت های سفید
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
آشپزخانه کوچک با کابینت سفید و کفپوش چوبی
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه سفید مدرن
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه سفید مدرن
کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF
کابینت آشپزخانه رنگ سفید

شرکت کابینت آبان

ساخت انواع کابینت های آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top