معایب کابینت ام دی اف ساده

معایب کابینت ام دی اف ساده

معایب کابینت ام دی اف ساده
کابینت ام دی اف ساده ، بررسی ایرادات

معایب کابینت ام دی اف ساده

بسیاری از کسانی که با شرکت کابینت آبان تماس می گیرند، قصد خرید و سفارش ساخت کابینت ام دی اف ساده را دارند. چرا که این نوع کابینت در حال حاضر محبوب ترین ، پرطرفدارترین و البته ارزان ترین نوع کابینت موجود در بازار ایران است. از طرف دیگر تنوع طرح و رنگ های ممکن برای این نوع کابینت به قدری زیاد است که می توان در هر آشپزخانه ای این نوع کابینت را مورد استفاده قرار داد و در کنار وسایل آشپزخانه آنها را ست کرد. در بین سوالاتی که بسیاری از مشتریان گرامی در مورد این نوع کابینت می پرسند، یک سوال بسیار متعارف وجود دارد: ” معایب کابینت ام دی اف ساده ” چیست؟

در واقع مشتریان شناخت نسبی از این نوع کابینت آشپزخانه دارند. چرا که سالهاست از این کابینت ، در آشپزخانه ها استفاده می شود. اما می خواهند برای یک بار دیگر هم که شده، معایب و ایرادات این نوع کابینت را بدانند. شاید این سوال ، سوال شما هم باشد و شما هم قصد داشته باشید همین نوع کابینت را در آشپزخانه منزل تان استفاده کنید. اگر چنین است، با شرکت کابینت آبان همراه باشید تا به سوال شما در ادامه پاسخ دهیم.

معایب کابینت ام دی اف ساده
کابینت ام دی اف ساده ، بررسی ایرادات

بررسی کابینت آشپزخانه از جنس ام دی اف

اولین چیزی که باید در مورد این نوع کابینت بدانید ، جنس آن است. همانطور که احتمالا می دانید برای ساخت کابینت MDF از ورق ام دی اف استفاده می شود. این ساده ترین و معمول ترین روش ساخت کابینت آشپزخانه است. در حقیقت، مغزی کابینت ام دی اف ، ورق ام دی اف است که بر روی آن روکش کشیده شده است. این روکش می تواند طرح ها و رنگ های مختلف داشته باشید.

اما خود ام دی اف خام هم می تواند دارای انواع مختلف باشد. در واقع ما هم ام دی اف خارجی در بازار داریم و هم ام دی اف ایرانی. بسته به اینکه چگالی و فشردگی خرده های چوب که برای ساخت ورق خام مورد استفاده قرار می گیرند چقدر باشد، قیمت ورق می تواند متفاوت باشد. چه برند ایرانی و چه برند خارجی. از بین برندهای ایرانی می توان به فرامید، پویا، پاک چوب، ملامین سازه شرق، ایزوفام، اکسترا و … اشاره نمود.

کیفیت ورق های ام دی اف ایرانی که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرند، در مقایسه با برندهای خارجی نظیر AGT و … مطلوب است و از این بابت نباید نگرانی خاصی داشته باشید.

معایب کابینت ام دی اف ساده
کابینت ام دی اف ساده ، بررسی ایرادات

بررسی روکش های مختلف

جالب است بدانید که امروزه تقریبا اکثر کابینت های موجود در بازار از جنس ام دی اف هستند. یعنی دارای مغزی ام دی اف خام می باشند. تفاوت میان کابینت ها با اسم های مختلفی که می شنوید، در روکش مورد استفاده روی ورق MDF خام است.

به عنوان مثال کابینت های گلاس حاصل استفاده از روکش پلی گلس بر روی ورق MDF می باشد. همچنین ورق روکش PVC حاصل استفاده از روکش PVC بر روی ورق ام دی اف است. همین موضوع در مورد ورق های ورکش چوب طبیعی و … نیز صدق می کند. پس کابینت شما هر چه که باشد، مغزی آن همان ام دی اف است و این موضوع بین همه کابینت ها مشترک است.

کابینت ام دی اف ساده ، کابینتی است که بر روی آن از روکش ملامینه استفاده می شود. ساده ترین روکشی که بر روی ورق ام دی اف خام کشیده می شود.

نتیجه گیری : کابینت ام دی اف ساده از جنس ورق ام دی اف ساده است. ورق ام دی اف ساده حاصل استفاده از روکش ملامینه بر روی ورق ام دی اف خام است.

معایب کابینت ام دی اف ساده
کابینت ام دی اف ساده ، بررسی ایرادات

تمامی این ها را گفتیم که بدانید کابینت های گران و لوکس ، همان مغزی را دارند که ساده ترین نوع کابینت یعنی کابینت ام دی اف ساده آن را دارد و تمامی تفاوت کار در روکشی است که بر روی ورق MDF خام استفاده شده است.

بررسی برخی ایرادات کابینت MDF ساده

پس از آشنایی شما با ورق MDF ساده ، در ادامه به موضوع اصلی این مطلب یعنی بررسی برخی معایب کابینت ام دی اف ساده خواهیم پرداخت.

پیش از آن باید به شما مطلبی را صادقانه بگوییم و آن اینکه :

کابینت MDF ساده علی رغم تمام معایب و ایرادات ، کابینت بسیار خوبی است و سالهای سال در آشپزخانه شما عمر خواهد کرد.

برخی از این ایرادات را می توان به صورت زیر لیست کرد:

  • مقاوم نبودن در برابر آب : این نوع کابینت در هر حال از جنس چوب است و آب هم دشمن شماره یک چوب. یعنی اگر روی این کابینت ها زیاد آب بریزید، در نهایت ظاهر اولیه خود را از دست خواهند داد و دچار باد کردگی می شوند. البته روکش ملامینه که بر روی این کابینت ها مورد استفاده قرار گرفته است، مقاومت خوبی در برابر آب دارد. اما آب همواره می تواند به همه چیز نفوذ کند.
  • قابلیت ایجاد خط و خش : اگر دقت کرده باشید، روکش ملامینه که بر روی این کابینت MDF ساده استفاده می شود، مقاومت زیادی در برابر خط و خش ندارد. البته این به معنای این نیست که به سادگی دچار خط و خش می شوند! اما باید گفت که این کابینت ها ، مانند کابینت روکش پی وی سی ، در برابر خط و خش پذیری مقاوم نیستند!
  • امکان شکستن در اثر ضربه : همانطور که مشخص است، ورق MDF از مشتقات چوب است. بنابراین ، همواره امکان شکستن این ورق ها و کابینت هایی که با آنها ساخته می شوند در اثر ضربه وجود دارد. البته هر چقدر دانیسته ورق MDF  بالاتر باشد، امکان شکست کمتر است. ورق های گرانتر کیفیت بهتری دارند و ورق های ارزان تر، کیفیت پایین تر. البته این به معنای این نیست که این نوع کابینت با اندک ضربه ای دچار شکستن می شوند! بلکه منظور این است که مانند آهن هم نیستند! این عیب مختص ام دی اف ساده نیست بلکه در مورد همه کابینت هایی که مغزی ام دی اف دارند صدق می کند.
  • رنگ و رو رفتگی در اثر گذر زمان : هر قدر روکش مورد استفاده بر روی ورق ام دی اف جنس بهتری داشته باشد، دیر تر زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. روکش ملامینه که برای کابینت ام دی اف ساده مورد استفاده است، ضعیف ترین نوع روکش است و از این رو در گذر زمان زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد. هر چقدر نور آفتاب مستقیم تر به کابینت ها بخورد، این موضوع تسریع می شود. پس بهتر است کابینت ها در معرض نور مستقیم خورشید نباشند.
معایب کابینت ام دی اف ساده
کابینت ام دی اف ساده ، بررسی ایرادات

به غیر از موارد ذکر شده در بالا ، ایراد خاص دیگری نمی توان برای کابینت ام دی اف ساده بیان کرد. همانطور که بالاتر گفتیم ، نظر صادقانه ما این است که کابینت MDF ساده ، کابینت بسیار خوبی است. البته این را با توجه به هزینه ای که برای این نوع کابینت انجام می دهید می گوییم. وگرنه کابینت ها با روکش های قوی تر ، قطعا کیفیت و طول عمر بالاتری خواهند داشت.

قطعا واضح است که این کابینت ها دارای مزایای بسیاری نیز هستند. جهت آشنایی کامل با این کابینت ها و همینطور بررسی مزایا و قیمت این نوع کابینت می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

کابینت ام دی اف

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع کابینت آشپزخانه و یا ثبت سفارش ساخت کابینت آشپزخانه ، استعلام قیمت و … می توانید با مشاورین خود در شرکت کابینت آبان در تماس باشید. ما سعی می کنیم منطبق با سلیقه و بودجه شما ، بهترین کابینت و بهترین رنگ ممکن را به شما پیشنهاد دهیم.

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

در ادامه دعوت می کنیم نمونه هایی بسیار زیبا از آشپزخانه هایی که در آنها از این نوع کابینت استفاده شده است را مشاهده نمایید.

شرکت و کارگاه کابینت سازی آبان

طراحی و تولید انوع کابینت آشپزخانه در تهرانh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top