کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

همه چیز در مورد کابینت آشپزخانه های کوچک

اگر شما هم خانه ای با متراژ متوسط یا کوچک دارید و قصد تهیه و نوسازی کابینت های آشپزخانه تان را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید چرا که در این مطلب همه چیز در مورد کابینت آشپزخانه کوچک را مورد بررسی قرار داده ایم.

امروزه مدل و سبک زندگی نسبت به گذشته تغییر کرده است. جمعیت شهرهای بزرگ به صورت تصاعدی رشد کرده و تمامی کسانی که در حال حاضر در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، نیاز به سرپناه و مسکن دارند. افزایش جمعیت شهرهای بزرگ سبب شده است تا متراژ خانه ها و منازل مسکونی به شدت کاهش یاید. شاید شما هم در گذشته تجربه زندگی در خانه ویلایی را داشته اید، اما امروزه سبک زندگی به صورت عمده، زندگی آپارتمان نشینی است. روز به روز، خانه های ویلایی قدیمی در نقاط مختلف شهر تهران تخریب و جای خود را به آپارتمان های چند طبقه با متراژهای کم می دهند. وقتی جمعیت زیاد باشد، بالاخره باید سرپناه تامین گردد. سازندگان آپارتمان ها را می سازند و مردم هم بالاجبار می خرند. امروزه قیمت بالای مسکن در تهران اجازه داشتن خانه ویلایی را به سادگی به کسی نمی دهد.

با این اوصاف، وقتی متراژ خانه ها کوچک شود، چاره ای باغی نمی ماند جز اینکه آشپزخانه نیز کوچک شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که عبارت “کابینت آشپزخانه کوچک” یکی از پر جستجوترین عباراتی است که طی سال های گذشته در گوگل جستجو شده است. دلیل این امر این است که خانه ها، کوچک شده اند و مردمی که خانه های کوچک دارند، از جمله خود ما، می خواهیم بدانیم که چه کابینت هایی برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند! کابینت ها باید ساده باشند یا می توانیم از کابینت هایی با مدل ها و طرح های مختلف استفاده کنیم! رنگ کابینت باید به چه شکل باشد و نور آشپزخانه چه تاثیری در این موضوع دارد؟ اصلا شکل چیدمان کابینت ها باید به چه شکل باشد که بهترین حالت ممکن استفاده از آشپزخانه باشد.

در این بخش قصد داریم با ارائه نمونه هایی از آشپزخانه های مختلف، به این سوالات پاسخ دهیم و اگر شما نیز خانه ای با متراژ کم یا متوسط دارید و آشپزخانه تان کوچک است، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر نسبت به خرید کابینت اقدام نمایید. داشتن دانش و آگاهی پیش از خرید و انتخاب هر متریالی برای خانه (نه تنها کابینت) سبب می شود که خریدی ماندگار تر داشته باشید. به این معنا که در صورت خرید بدون آگاهی اولیه، ممکن است از خرید خود پیشمان شوید. به عنوان مثال کابینت هایی فوق العاده شلوغ برای آشپزخانه ای فوق العاده کوچک، به هیچ وجه نمی تواند به صرفه و عاقلانه باشد. با شرکت کابینت آبان همراه باشید.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

آشپزخانه کوچک چند متر است؟

اولین نکته ای که ممکن است به ذهن شما برسد این است که منظور از آشپزخانه کوچک چیست و آشپزخانه خانه من در دسته کدام نوع قرار می گیرد. اولین چیزی که باید بدانید این است که هدف از طرح کردن این موضوع این است که ابتدا بدانیم آشپزخانه کوچک چیست و سپس برای این آشپزخانه کوچک چه نوع کابینت هایی را باید انتخاب نمود.

کوچک بودن یک قرار داد است. تعریفی که هر فرد از کوچکی دارد، می تواند با دیگری متفاوت باشد. اما آشپزخانه ۹ متری با هر تعریف و مقیاسی کوچک است. در واقع باید اینطور گفت که برای برخی از افراد، خانه ۵۰۰ متری هم کوچک است و دیگری فکر می کند که آپارتمان ۷۰ متری برایش کاملا مناسب است. از این رو، نمی توان تعریف دقیقی از کوچک بودن یک فضا ارائه نمود. اما برخی متراژ ها، از هر نظری که به آن نگاه کنیم، کوچک است. مثلا  یک آشپزخانه ۸ یا ۹ متری در هر تعریفی کوچک تلقی می شود. چرا که قرار دادن وسایل معمول آشپزخانه به همراه کابینت ها، در آن دشوار به نظر می رسد. بنابراین، روی صحبت ما در این مطلب، آشپزخانه هایی هستند که در منظر و دیدگاه عموم جامعه کوچک تلقی می گردند. قصد داریم به شما بگوییم که کدام کابینت ها برای این آشپزخانه ها مناسب هستند.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

کدام سبک کابینت برای آشپزخانه کوچک مناسب است؟

اولین سوالی که باید در این قسمت به آن پاسخ دهیم و احتمالا مهم ترین چیزی که در مورد آشپزخانه کوچک باید بدانید، سبک کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه های کوچک است.

اگر آشپزخانه ای کوچک دارید، توصیه ما به شما این است که از ساده ترین نوع کابینت ممکن استفاده نمایید. در این آشپزخانه ها، کابینت مدرن ساده و خالی از جزئیات بهتر از کابینت های شلوغ و پر کار نظیر کابینت ممبران جواب می دهد.

چرا کابینت های مدرن؟ دلیل این امر واضح است! کابینت هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند، معمولا جزئیات بسیار کمی دارند و کاملا ساده هستند. از این رو سبب شلوغ تر به نظر رسیدن فضا نخواهند شد. این امر بسیار روشن و واضح است که وقتی فضا کوچک است، اگر از کابینت های شلوغ و پر کار استفاده نمایید، فضای آشپزخانه شما، شلوغ تر آنچه هست به نظر خواهد آمد. پیشنهاد کا به شما این است کابینت های ممبران را کنار بگذارید. چرا که این کابینت ها به خودی خود شلوغ هستند و جزئیات زیادی نظیر سرستون و منبت و … دارند.

همانطور که برای آشپزخانه های بزرگ می توان از کابینت ممبران استفاده نمود به این دلیل که شلوغی، جزئیات و تزئیات مورد استفاده روی این نوع کابینت ها سبب می شود که فضا هم خالی به نظر نرسد و هم زیبا و شکیل باشد.

بنابراین، به این نتیجه ساده می رسیم که هر چیزی جایی دارد. کابینت مدرن برای آشپزخانه های کوچک بهترین گزینه است و کابینت ممبران در این نوع آشپزخانه معمولا جوابگو نیستند! اما برای آشپزخانه های بزرگ، هم کابینت ممبران و هم کابینت مدرن می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

همانطور که می دانید مدرن بودن یک سبک است و کابینت های مختلفی می توانند به این شکل طراحی و ساخته شوند. از جمله ی این کابینت ها می توان به کابینت های هایگلاس ، ام دی اف ساده، ملامینه، پی وی سی و … اشاره نمود. اگر دوست دارید با این نوع کابینت بیشتر آشنا شوید، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

کابینت آشپزخانه مدرن

پس از اینکه دانستیم بهترین سبک کابینت ها در آشپزخانه های کوچک ، کابینت های مدرن هستند، قصد داریم در ادامه به شما بگوییم که چه رنگ هایی را بهتر است برای آشپزخانه با مقیاس کوچک مورد استفاده قرار دهید. با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک

فرض کنید که فضای آشپزخانه شما کوچک است. مثلا آشپزخانه ای ۱۰ متری تا ۲۰ متری دارید. در چنین فضایی که متراژ کم است، فرض کنید کابینت ها رنگی تیره داشته باشند. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ بله، آشپزخانه شما تاریک تر و کوچک تر از آنچه که هست به نظر خواهد رسید.

عموما برای آشپزخانه های با متراژ کم توصیه بر این است که از کابینت هایی استفاده کنیم که رنگ روشن دارند. به این دلیل که رنگ های تیره، فضا را تیره و کوچک تر از آنچه که هست نشان خواهند داد.

وقتی می گوییم رنگ تیره، منظور رنگ سیاه و خاکستری و … نیست. کابینت های رنگ چوب طبیعی که تیره تر هستند مانند قهوه ای تیره نیز در همین دسته قرار می گیرند. به طور کل، رنگ های روشن برای آشپزخانه ها کوچک مناسب تر هستند. رنگ هایی نظیر سفید، کرم، نسکافه ای و … می توانند گزینه های مناسبی باشند که از بین رنگ های اشاره شده، شاید رنگ سفید مناسب ترین حالت ممکن برای آشپزخانه ای با متراژ کم باشد.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

نور طبیعی و اثر آن بر انتخاب رنگ کابینت

موضوع مهم دیگر در رابطه با متراژ کم آشپزخانه بحث نور طبیعی است. اگر در آشپزخانه نور طبیعی کم باشد، توصیه بر این است که به سراغ رنگ های تیره (هر طیفی از رنگ تیره) نروید و به دنبال استفاده از کابینت هایی با رنگ های روشن باشید. این یک توصیه عمومی است برای آشپزخانه های با نور کم، حال چه متراژ آشپزخانه کم باشد که این موضوع را باید بصورت جدی تر لحاظ نمود.

آشپزخانه کوچکی که نور طبیعی خوبی هم ندارد، تنها یک راه پیش روی شما می گذارد و آن هم استفاده از کابینت به رنگ روشن است. در صورت استفاده از رنگ های تیره، باید بصورت شبانه روز چراغ های آشپزخانه را روشن بگذارید که این اصلا موضوع خوبی نیست و در بلند سبب افزایش هزینه شما خواهد شد.

توصیه هایی که در مورد رنگ در آشپزخانه با نور کم ارائه می شود، به این دلیل است که نور کم سبب دل گیر شدن آشپزخانه شما نشود که دل گیر بودن فضا، در بلند مدت سبب دلزدگی شما خواهد شد.

حال اگر آشپزخانه شما کوچک هم باشد، موضوع نور طبیعی اهمیت بیشتری پیدا می کند و نیاز است تا آگاهانه کابینت ها را خریداری نمایید. هر چه باشد، شما برای کابینت ها باید هزینه بپردازید و این هزینه کم هم نیست.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

شکل های متداول کابینت آشپزخانه کوچک

شکل و فرم آشپزخانه وابسته به پلان آپارتمان است. در مرحله طراحی پلان است که آشپزخانه و شکل آن مشخص می شوند. به طور معمول آشپزخانه به شکلی جانمایی می شود که پنجره ای رو به بیرون داشته باشد. با توجه به لوله کشی گاز و سیستم تاسیسات آشپزخانه، نمی توان تغییرات زیادی در شکل و فرم آشپزخانه و کابینت های آن ایجاد نمود. اگر قصد تغییرات داشته باشید، باید تاسیسات آشپزخانه را نیز جایجا نمایید.

نهایت کاری که با آشپزخانه های کوچک می توان کرد این است که کانتر آشپزخانه به سبک قدیمی باشد یا اینکه آشپزخانه جزیره ای باشد.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

در خانه های با متراژ آشپزخانه کم فرم و شکل کابینت ها از چند حالت خارج نیست که در ادامه می توانید آنها را مشاهده نمایید:

  • کابینت آشپزخانه U شکل
  • کابینت آشپزخانه L شکل
  • کابینت آشپزخانه خطی با جزیره

در ادامه قصد داریم این نمونه های رایج را مورد بررسی قرار دهیم.

کابینت آشپزخانه U شکل

شکل U برای کابینت های آشپزخانه، در ایران بسیار متداول است. در این حالت، کابینت ها دور تا دور فضای آشپزخانه قرار می گیرند یعنی سه طرف آشپزخانه را اشغال می کنند. این نوع کابینت ها برای آشپزخانه های با متراژ متوسط بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که باید فضای میانی کمی جا داشته باشد که بتوان در آشپزخانه تحرک داشت و جابجا شد. از این رو مناسب آشپزخانه هایی است که کمی بزرگ تر هستند.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

کابینت آشپزخانه L شکل

کابینت های L شکل نیز در ایران بسیار مورد استفاده هستند. یعنی طراحی پلان آپارتمان ها به شکلی است که کابینت های آشپزخانه در نهایت شکل L خواهند گرفت. همانطور که مشخص است، فرق این نوع کابینت ها با کابینت U شکل این است که دو طرف آشپزخانه را پوشش می دهند و معمولا از دو طرف دیگر آشپزخانه آزاد است.

این سبک از چیدمان کابینت ها به طور معمول مناسب آپارتمان های با متراژ کم است. در این نوع آشپزخانه، فضای آشپزخانه خیلی از فضای نشیمن و پذیرایی جدا نیست و به این شکل سعی می شود که فضای خانه بزرگ تر به نظر برسد.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

کابینت آشپزخانه خطی با جزیره

کابینت های خطی را می توان متداول ترین نوع کابینت آشپزخانه در خانه های کوچک دانست. در این حالت، کابینت ها معمولا تنها روی یک دیوار آشپزخانه قرار می گیرند. حالت دیگر کابینت های خطی به این شکل است که دو طرف آشپزخانه بصورت موازی کابینت های قرار می گیرند و به این شکل، دو طرف دیگر آشپزخانه باز خواهد بود و می توان رفت و آمد داشت.

کابینت های خطی در خانه های مدرن معمولا با یک جزیره همراه می شوند. در گذشته به جای جزیره، اپن کار می شود که این سیستم کمتر مورد استفاده است و امروزه استفاده از جزیره مرسوم تر است.

همانطور که از مفهوم جزیره مشخص است، در این نوع آشپزخانه ها، جزیره از تمامی جهات در وسط قرار دارد و به جایی متصل نیست. کارکرد جزیره بطور حتم از کانتر اپن بیشتر است و علاوه بر آن، بسیار زیباتر به نظر می رسد.

کابینت آشپزخانه کوچک
انواع مدل های کابینت آشپزخانه برای خانه شما

گالری کابینت آشپزخانه کوچک

در این مطلب کوشیدیم به شما بگوییم که اگر خانه و آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از چه سبکی و چه رنگی از کابینت استفاده نمایید. بسیار دیده ایم که بسیاری از افراد، در انتخاب کابینت ها با ناآگاهی اقدام به خرید رنگ یا سبک نامناسب می کنند و در نهایت مجبور می شوند که پس از مدت زمان نه چندان طولانی، کابینت ها را با صرف هزینه مجدد تعویض نمایند.

یکی از تلاش های ما در شرکت کابینت آبان بر این است که با دادن راهنمایی و مشاوره به شما، شما را برای خرید و انتخاب آگاهانه همراهی نماییم. چرا که هدف ما فقط فروش نیست! بلکه هدف ما فروش و ساخت کابینت هایی است که در درجه اول به کار شما بیایند و از کیفیت بالایی برخودار و بعد با سلیقه و دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشند.

اگر در رابطه با کابینت، نحوه سفارش ساخت، انتخاب رنگ و سبک کابینت ها نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مشاورین خود در شرکت کابینت آبان در تماس باشید:

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

در ادامه دعوت می کنیم گالری کابینت های مناسب برای آشپزخانه های متراژ کم را مشاهده نمایید. توضیح آخر اینکه کابینت های می توانند هر جنسی داشته باشند.

شرکت کابینت آبان

ساخت انواع کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top