کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

همانطور که می دانید، آشپزخانه بخشی مهمی از هر منزل مسکونی را تشکیل می دهد. در بین ایرانیان اصطلاحی وجود دارد که می گوید “آشپزخانه قلب خانه است”. همین جمله ی ساده، اهمیت آشپزخانه را به خوبی نشان می دهد و این امر ما را مجاب می کند که نسبت به داشتن آشپزخانه زیبا و با کیفیت اقدام نماییم. در این قسمت قصد داریم به همراه شما به بررسی کابینت آشپزخانه کلاسیک Cliassc Kitchen Cabinet بپردازیم.

از سوی دیگر برای خانم های ایرانی آشپزخانه اهمیت ویژه تری دارد. چرا که خانم های ایرانی وقت زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند. از این رو، به طور معمول آشپزخانه مطالق سلیقه خانم ها دیزاین و ساخته می شود.

مطابق آنچه اشاره شد، آشپزخانه بخش مهمی از خانه است و دیزاین آن، تاثیر زیادی در نوع و نحوه نمایش و به نظر رسیدن منزل خواهد داشت. اگر دوست دارید خانه ای زیبا و شیک داشته باشید، بی شک باید توجهی ویژه به آشپزخانه و دکوراسیون آن داشته باشید. نکته ای که باید همواره در بحث دیزاین منزل مسکونی و همینطور آشپزخانه باید به آن توجه داشت این است که همواره طراحی این دو هماهنگ با یکدیگر و در راستای هم باشد. یعنی اگر سبک خانه شما و مبلمانی که در خانه استفاده نموده اید مدرن است، آشپزخانه نیز باید مدرن باشد. به همین شکل، چنانچه خانه شما کلاسیک است و عناصر و المان های سبک دکوراسیون کلاسیک در آن به کار گرفته شده است، سبک آشپزخانه شما نیز باید کلاسیک باشد. در غیر این صورت، هارمونی و نظم فضا به هم خواهد خورد.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

مهم ترین و کلیدی ترین عنصر هر آشپزخانه نیز چیزی نیست جز کابینت های آن! یعنی در بحث دکوراسیون آشپزخانه، جایی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، کابینت های آشپزخانه هستند. یعنی اگر می خواهید آشپزخانه مدرن داشته باشید، باید کابینت های مدرن را استفاده نمایید و اگر قصد داشتن آشپزخانه ای کلاسیک دارید، باید به سراغ کابینت هایی بروید که به سبک کلاسیک ساخته می شوند. در ادامه قصد داریم کمی در رابطه با سبک کلاسیک شما را بیشتر آشنا نماییم تا بهتر و عمیق تر کابینت های کلاسیک را بشناسید. لیست مطالبی که در ادامه مطالعه خواهید نمود عبارت است از:

  • سبک دکوراسیون کلاسیک و  بررسی آشپزخانه های کلاسیک
  • انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک
    • کابینت آشپزخانه کلاسیک چوب طبیعی
    • کابینت آشپزخانه کلاسیک طرح چوب
    • کابینت آشپزخانه ممبران
  • مزایا، معایب و ویژگی های کابینت کلاسیک
  • قیمت کابینت آشپزخانه کلاسیک
  • رنگ بندی
  • نحوه سفارش به شرکت کابینت آبان

سبک دکوراسیون کلاسیک و  بررسی آشپزخانه های کلاسیک

کلاسیک در حقیقت نام یک سبک معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی است. در این سبک، توجه ویژه ای به ریز کارهای ها وجود دارد و خواستگاه اولیه این سبک را می توان کشور فرانسه دانست. از دیرباز از این سبک معماری و دکوراسیون، برای فضاهایی نظیر کاخ ها و خانه های شاه نشین استفاده شده است. چرا که همانطور که اشاره نمودیم، در این عمارت ها، برای ریزه کاری های موجود وقت زیادی توسط استادکاران صرف شده است. همین موضوع سبب شده است که کارها، عمارت ها و خانه های سبک کلاسیک قیمت بالایی داشته باشند و معمولا ویژه طبقه اشراف و ثروتمند می باشند. حتی سبک کلاسیک می تواند نشانه ثروتمند بودن باشد! در ایران، سبک کلاسیک مترادف لوکس بودن فضاست. هر جایی که شما سبک کلاسیک را می بینید، می توانید متوجه گران بودن شوید!

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

اما از موضوع اینکه سبک کلاسیک به چه فضاهایی تعلق دارد بگذریم. موضوع اصلی ویژگی های این سبک است. در ادامه به صورت خلاصه و تیتروار برخی ویژگی های شاخص این سبک را به همراه شما مرور می کنیم:

  • در خانه هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند، جزئیاتی نظیر سرستون ها، مبنت کارهای، گچکاری ها بوفور یافت می شود.
  • در این سبک همه چیز متقارن و زوج است و این از ویژگی ها و نشانه های مهم این سبک است!
  • رنگ هایی نظیر طلایی و بنفش که نشانه لوکس بودن هستند، به وفور در فضاها و خانه های طراحی شده به سبک کلاسیک یافت می شوند.
  • علاوه بر رنگ، متریال هایی که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند، باید گران قیمت باشند. مانند چوب طبیعی. هر چند چوب طبیعی رنگ طلایی ندارد، اما به دلیل اینکه خدمات چوب و خود این متریال قیمت نسبتا بالایی دارند، چوب طبیعی همواره در کارهای گران و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، با توجه به این که چوب این قابلیت را دارد که بر روی آن خدماتی نظیر منبت و … انجام شود، می توان بوسیله آن، کارها و آبجکت های کلاسیک فوق العاده زیبایی را انجام داد.
  • برخلاف سبک مدرن، در سبک کلاسیک خبری از خطوط صاف و شکل های مکعبی نیست. بلکه سبک کلاسیک سرشار از قوس ها و متحنی ها و هلال هاست.
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

اگر خانه ای به سبک کلاسیک دیزاین شده باشد (با رعایت ویژگی های سبک کلاسیک) باید آشپزخانه آن به سبک کلاسیک باشد. برای داشتن آشپزخانه ای به سبک کلاسیک، از آنجایی که کابینت ها مهم ترین عنصر هر آشپزخانه هستند، باید به سبک کلاسیک ساخته شوند. یعنی دارای جزئیاتی نظیر منبت، سرستون، ستون، پایه و … باشند و در این کابینت ها، خبری از سادگی نیست. بلکه همه چیز به پیچیده ترین و زیباترین و پرجزئیات ترین شکل ممکن ساخته و پرداخته می شود.

همانطور که اشاره نمودیم، خانه هایی که به سبک دکوراسیون کلاسیک طراحی و ساخته می شوند، به طور معمول گران قیمت خواهند بود. متعاقبا، کابینت هایی که برای این خانه ها ساخته می شوند، به دلیل وجود جزئیات فراوان قیمت بالایی خواهند داشت. در گذشته، کابینت های کلاسیک همگی با چوب طبیعی ساخته می شدند. امروزه، برای ساخت کابینت هایی کلاسیک از متریال های دیگری نظیر ام دی اف MDF نیز استفاده می گردد. اما همچنان کابینت های چوب طبیعی نیز مورد استفاده هستند که قیمت تمام شده ی بالایی خواهند داشت. در بخش بررسی قیمت، در مورد قیمت این نوع کابینت ها نیز صحبت خواهیم کرد.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

در ادامه قصد داریم به همراه شما به بررسی انواع Classic Kitchen Cabinet بپردازیم. همانطور که اشاره نمودیم، در گذشته کابینت های سبک کلاسیک فقط با چوب طبیعی ساخته می شدند. استفاده از چوب و زمان بر بودن ساخت کابینت با چوب، باعث می شد که هم قیمت تمام شده کابینت ها نسبتا بالا باشد و هم اینکه زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت ها کمی بالا باشد. از این رو، امروزه راهکارهای صنعتی برای این موضوع اندیشیده شده است که هم قیمت کار پایین تر باشد و هم زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت محدود تر گردد. از این رو، امروزه کابینت های کلاسیک تنها با چوب طبیعی ساخته نمی شوند. بلکه می توان این کابینت ها را با متریال ام دی اف نیز اجرا نمود. کابینت هایی که امروزه در بازار بسیار محبوب و پرمصرف هستند و با نام کابینت ممبران شناخته می شوند.

کابینت ها از نظر سبک طراحی و متریال مورد استفاده تقسیم بندی می شوند.از نظر سبک طراحی، کابینت ها به دو دسته کابینت مدرن و کابینت کلاسیک تقسیم می گردند. اگر دوست دارید در رابطه با کابینت مدرن نیز اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید، می توانید به لینک زیر سری بزنید:

کابینت آشپزخانه مدرن

اما در این بخش کابینت های مورد بررسی ما، سبک دوم یعنی کلاسیک هستند. از این رو، در ادامه قصد داریم انواع کابینت آشپزخانه را از نظر متریال مورد استفاده برای ساخت این نوع کابینت مورد بررسی قرار دهیم. خوب است بدانید که از دیرباز تا کنون، متریال اصلی مورد استفاده برای ساخت کابینت چوب است! حال یا چوب طبیعی و یا مشتقات چوب یعنی ام دی اف.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک چوب طبیعی

دیگر قصد نداریم تکرار مکررات کنیم چرا که بالاتر به شما گفتیم که برای ساخت کابینت های آشپزخانه به سبک دکوراسیون کلاسیک، از دیرباز چوب مورد استفاده بوده است. چوب دارای ویژگی های خاصی است که فقط مخصوص خود این متریال هستند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زنده بودن : چوب یک متریال زنده است. برخلاف تمامی متریال های صنعتی، چوب کاملا طبیعی است. به همین دلیل به آن متریال زنده گفته می شود. در هر فضایی که از چوب استفاده شود، نوعی حس زنده بودن در فضا القا می شود.
  • حس گرما و انرژی : اولین و مهم ترین حسی که چوب به فضا می دهد، حس گرما و انرژی است. رنگ قهوه ای چوب، رنگی گرمی است. از این رو انرژی آشپزخانه و یا هر فضای دیگر را به سمت گرما خواهد برد. دکوراسیون گرم معمولا به عنوان دکوراسیون خوش آمد گویانه شناخته می شود.
  • زیبایی : هر چقدر از زیبایی و خاص بودن چوب بگوییم کم گفته ایم. به دلیل همین ویژگی یعنی زیبایی و دلنواز بودن، بسیاری از آبجکت ها و اکسسوری های منزل با چوب ساخته می شوند.
  • دوام : به طور عمومی، چوب متریال کاملا با دوامی است. مقاومت خوبی دارد و به همین دلیل، از دیرباز به عنوان یک متریال پایه در ساختمان سازی مورد استفاده بوده است. دشمن بزرگ چوب، رطوبت و آب است که به درون آن نفوذ کرده و ظاهر آن را از بین می برد. به همین دلیل برای کابینت های چوبی آشپزخانه، ابتدا روکش هایی برای مقابله با آب روی چوب اعمال می شود. خوب است بدانید که بزرگترین ایراد چوب، همین ضربه پذیری آن از رطوبت و آب است.
  • قابلیت اجرای انواع طرح بر روی چوب: یکی از بزرگترین ویژگی های متریال چوب طبیعی این است که می توان هم با آن اشکال مختلفی را ساخت و هم بر روی آن انواع طرح های مختلف را اجرا نمود. طرح هایی نظیر منبت، سرستون و سایر اشکالی که در دکوراسیون کلاسیک مرسوم هستند، به خوبی بر روی چوب قابل پیاده سازی هستند و از این رو از گذشته، برای ساخت آشپزخانه های کلاسیک از متریال چوب برای کابینت ها استفاده شده است.

ویژگی های ذکر شده، تنها بخشی از ویژگی های متریالی به نام چوب هستند. این ویژگی ها از طرفی سبب می شود که چوب انتخاب مناسبی برای کابینت آشپزخانه کلاسیک باشد و از طرف دیگر به دلیل قیمت نسبتا بالا و زمان زیاد مورد نیاز برای ساخت، متریال های دیگری جایگزین استفاده از آن شده اند. متریال هایی که مشتقات چوب هستند اما پروسه طولانی و گران قیمت ساخت کابینت های چوبی را ندارند.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک طرح چوب

این نوع کابینت، در واقع نوع صنعتی شده کابینت های چوب طبیعی هستند. برای اینکه قیمت کابینت چوبی ارزان تر تمام شود و از سوی دیگر، زمان ساخت کابینت تسریع گردد، کابینت کلاسیک طرح چوب وارد بازار شده است. این نوع کابینت دارای مغزی ام دی اف هستند. نیازی به توضیح ندارد که استفاده از ورق ام دی اف ، به دلیل آماده بودن آن ، سبب خواهد شد که قیمت کار بسیار ارزان تر تمام شود و زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت نیز به شدت کاهش یابد.

روی مغز ام دی اف ، عناصر و آبجکت های کلاسیک نظیر منبت و سرستون و … از طریق چسب مخصوص چسبانیده می شود و روی کل کار یعنی ام دی اف و آبجکت های نصب شده روی ورق، روکشی کشیده می شود. این روکش از طریق دستگاه وکیوم و تحت حرارت چسبانیده می شود و قابلیت جدا شدن از ورق را نخواهد داشت. روکش کار شده می تواند از جنس چوب طبیعی و یا اینکه پی وی سی باشد. امروزه در بازار، روکش های چوب طبیعی و پی وی سی با تنوع طرح و رنگ خوبی وجود دارند و از این رو، دست شما در انتخاب بسیار از است. منظور ما از کابینت آشپزخانه کلاسیک طرح چوب، استفاده از روکش چوب طبیعی است. کابینت هایی که به این سبک ساخته می شوند، همان زیبایی کابینت های کلاسیک چوبی را خواهند داشت و از طرف دیگر، قیمت تمام شده و زمان ساخت پایین تری دارند. اگر قصد ساخت کابینت چوب برای آشپزخانه تان را دارید، پیشنهاد ما این نوع کابینت است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

کابینت آشپزخانه ممبران

می توان گفت کابینت های ممبران، امروزه بطور کامل جایگزین کابینت های کلاسیک چوبی شده اند. کابینت ممبران نوع اقتصادی و صنعتی کابینت های کلاسیک هستند و برای کسانی که خانه هایی به سبک دکوراسیون کلاسیک دارند و می خواهند در آشپزخانه شان از Classic Kitchen Cabinet استفاده نمایند، بهترین گزینه به حساب می آیند. چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی.

فرآیند تولید کابینت ممبران دقیقا مانند آنچه در مورد کابینت کلاسیک طرح چوب توضیح داده شد می باشد. یعنی تمامی سرستون و آبجکت و عناصر ابتدا بر روی ورق ام دی اف چسبانیده شده و سپس از طریق دستگاه وکیوم، روکش پی وی سی بر روی ورق کشیده می شود. تنوع طرح و رنگ کابینت ممبران بالاست و از این رو شما می توانید کابینت کلاسیک ممبران خود را به هر رنگی سفارش دهید. از جمله رنگ های پرفروش و محبوب بازار می تواند به کابینت ممبران سفید ، استخوانی ، نسکافه ای، کرم، طرح چوب و … اشاره نمود.

لازم است بدانید که ممبران در واقع فرآیند تولید این نوع کابینت است که در بازار ایران به همین نام جا افتاده است. به این نوع کابینت، وکیوم نیز گفته می شود.

کابینت ممبران این قابلیت را به شما می دهد که آشپزخانه ای به سبک شاهانه و کاملا لوکس و مجلل را با قیمتی بسیار پایین تر از کابینت کلاسیک چوب طبیعی در اختیار داشته باشید. به همین دلیل امروزه در بازار این نوع کابینت کاملا جایگزین سایر مدل ها شده است و نام کابینت کلاسیک با نام کابینت ممبران مترادف شده.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

در ادامه قصد داریم مزایا و معایب کابینت کلاسیک و ویژگی های این نوع کابینت را با شما به اشتراک بگذاریم.

مزایا، معایب و ویژگی های کابینت کلاسیک

وقتی قصد داریم در مورد ویژگی های مثبت و شاخص و نقاط ضعف Classic Cabinet صحبت کنیم. اما لازم است بدانید که ابتدا باید بدانیم در مورد کدام نوع کابینت کلاسیک صحبت می کنیم یعنی کابینت از جنس چوب یا کابینت ممبران. بنابراین این مزایا و معایب باید تفکیک شوند تا شما دچار اشتباه نشوید. همانطور که گفتیم امروزه در بازار ایران، کابینت ممبران جایگزین کابینت کلاسیک چوبی شده است. از همین رو شما باید با ویژگی های این نوع کابینت نیز آشنا شوید. اما در ابتدا مزایا و معایب عمومی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

مزایای کابینت کلاسیک

ویژگی هایی که در ادامه مطالعه می نمایید برای هر دو کابینت کلاسیک چوب طبیعی و ممبران صادق هستند.

  • زیبایی خیره کننده و چشم نواز : سبک کلاسیک سبک چشم نواز و فاخری است. این سبک نهایت هنر هنرمندان است. وجود تقارن در تمامی بخش ها و اشکال هندسی زیبا سبب خواهد شد که کابینت هایی که بر اساس این سبک ساخته می شود، بسیار زیبا باشند.
  • دکوراسیون آشپزخانه خاص و برتر : به طور حتم نمی توان هیچ آشپزخانه ای را با آشپزخانه ای با سبک کابینت های کلاسیک مقایسه نمود. استفاده از اشکال خاص نظیر منبت کاری ها، سر ستون ها و …، سبب می شود که این نوع آشپزخانه کاملا خاص و متفاوت باشد. از طرف دیگر این سبک دکوراسیون مختص افراد ثروتمند و کاملا مجلل است.
  • تنوع طرح قابل سفارش : با توجه به این که منبت کاری و سرستون می تواند به شکل های مختلف و بر اساس طرح های مختلف تولید شود، شما می توانید انواع طرح های مختلف را برای ساخت سفارش دهید. از این رو نمای این نوع کابینت تنوع طرح خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • تنوع رنگی مناسب : چوب و ام دی اف هر دو قابلیت رنگ آمیزی دارند. بنابراین آشپزخانه شما می تواند به رنگی باشد که مطابق سلیقه شماست!

حال قصد داریم نگاهی به ویژگی های خاص کابینت های ممبران بیاندازیم:

  • قیمت کاملا اقتصادی : اگر دوست دارید که آشپزخانه ای شاهانه اما با قیمتی مناسب داشته باشید، کابینت ممبران این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد و شما می توانید با هزینه ای نزدیک به کابینت های ساده و معمولی، کابینت هایی فاخر و زیبا داشته باشید.
  • زمان ساخت مناسب : همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم، کابینت های ممبران زمان ساخت مناسبی در مقایسه با کابینت چوب طبیعی دارند. از این رو نیازی نیست که مدت زمان زیادی برای ساخت کابینت های آشپزخانه تان منتظر بمانید!
  • تنوع طرح ها : روکش پی وی سی PVC که بر روی کابینت ممبران استفاده می شود، تنوع طرح بسیار بالایی دارد و دست شما در انتخاب بازتر از همیشه است.
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت : همانطور که می دانید چوب طبیعی که برای ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، در برابر رطوبت مقاومت خوبی ندارد و آب باعث تغییر شکل و فرم آن می شود. اما روکش مورد استفاده روی ورق ممبران از جنس پی وی سی است و به همین دلیل در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
  • مقاومت در برابر ضربه و خط و خش : نمی گوییم که روی کابینت ممبران خط و خش نمی افتد یا در برابر انواع ضربه کاملا مقاوم است! اما باید بدانید که روکش پی وی سی مورد استفاده روی این نوع کابینت، مقاومت مطلوبی در برابر انواع آسیب ها از جمله خط و خش و ضربات دارد و از این رو، سالهای سال در آشپزخانه شما عمر خواهند کرد.
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

همانطور که مشاهده نمودید، ورود کابینت های ممبران به بازار، قابلیت استفاده از کابینت های سبک Classic را در اختیار همگان قرار داده است. در ادامه قصد داریم معایب کابینت های Classic را به شما بگوییم.

معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک

به طور حتم کابینت های کلاسیک آن هم از نوع چوب طبیعی دارای معایبی هستند که در نتیجه استفاده از چوب حاصل می شوند. در ادامه برخی از این معایب را مطالعه می نمایید:

  • قیمت تمام شده بالا : چوب متریال گرانی است! بویژه در ایران. بنابراین ساخت کابینت با چوب طبیعی قیمت بالایی خواهد داشت به شکلی که نمی توان سقفی برای آن در نظر گرفت. بسته به نوع چوب مورد استفاده و کیفیت کار نجار و سازنده کابینت، قیمت این نوع کابینت تعیین می شود.
  • زمان ساخت بالا : برای اینکه تنه درخت تبدیل به یک کابینت زیبا شود، زمان زیادی مورد نیاز است. البته باید اعتراف کنیم که زیبایی کار در همین است. ساخت کابینت از درخت! برای ساخت منبت ها و سر ستون ها نیز باید زمان زیادی صرف شود. این موضوع یکی از دلایل اصلی گرانی کابینت های سبک کلاسیک با متریال چوب طبیعی است.
  • مقاومت نامناسب در برابر آب: اگر بخواهیم با شما کاملا صادق باشیم، باید بگوییم که آب کابینت چوب طبیعی را نابود می کند. هرقدر هم روی کابینت مواد محافظت کننده استفاده شود، باز هم آب به مغز چوب نفوذ کرده و سبب تغییر شکل آن در بلند مدت خواهد شد. آن هم در فضایی نظیر آشپزخانه که آب ریزی بسیار زیاد است. بنابراین اگر دوست دارید کابینت های فاخر با چوب طبیعی داشته باشید، همواره باید مراقبت از آنها را در دستور کار داشته باشید.
  • نیاز به واکس و پولس : برای اینکه چوب زیبایی و جلای اولیه خود را در گذر زمان از دست ندهد، نیاز است که به طور متناوب روی بدنه کابینت واکس و پولیش مخصوص استفاده شود. این موضوع کاملا درست است که کابینت چوب طبیعی بسیار زیبا و متفاوت است. اما باید بدانید که این زیبایی و تفاوت، هزینه خاص خود را خواهد داشت که مراقبت دائمی، یکی از این هزینه هاست.
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

همه به این موضوع واقف هستند کابینت های کلاسیک با چوب طبیعی ، زیبا، خاص، متفاوت و چشمگیر هستند. اما معایب آنها را نیز باید همواره در ذهن داشت.

کابینت ممبران که امروزه جایگزین چوب طبیعی شده است، به دلیل استفاده از روکش پی وی سی، معایب چوب طبیعی را برطرف نموده و در مقابل، زیبایی آن را قیمت کمتر و سادگی بیشتر در اختیار شما قرار داده است. تنها ایراد کابینت های ممبران را می توان در این موضوع دانست که در صورت از بین رفتن قطعاتی نظیر سرستون و منبت کار شده بر روی آن، شاید نتوان دیگر آن مدل را در بازار یافت و به همین سبب، ترمیم کابینت دشوار خواهد شد. در غیر این صورت، کابینت های ممبران بسیار مستحکم و زیبا هستند. فقط باید مراقب ساده ای از آنها به عمل آورد.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

قیمت کابینت آشپزخانه کلاسیک

همانطور که بالاتر نیز اشاره نمودیم، قیمت کابینت کلاسیک چوب طبیعی بالاست. تقریبا این نوع کابینت را می توان گران ترین نوع کابینت موجود در بازار دانست. کابینت های ممبران که از خانواده Classic Kitchen Cabinet به شمار می روند، امروزه با قیمت کاملا مناسب و اقتصادی جایگزین این نوع کابینت ها شده اند. اما در جدول زیر ما قیمت هر دو نوع این کابینت ها را در اختیار شما قرار می دهیم. لازم به ذکر است، قیمت ارائه شده مربوط به بهمن ماه ۱۳۹۸ می باشد. برای استعلام آخرین قیمت، با کابینت آبان در تماس باشید.

نوع کابینت قیمت حدودی به تومان
کابینت کلاسیک چوب طبیعی از متری ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا نا محدود
کابینت کلاسیک ممبران از متری ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱.۸۰۰.۰۰۰

نکات :

  • قیمت ارائه شده برای هر متر طول کابینت زمینی و هوایی است. برای استعلام قیمت کل کار با ما در تماس باشید.
  • علت تفاوت قیمت پایه برای کابینت ممبران، استفاده از نوع ورق ام دی اف و طرح منبت و سرستون هاست.
  • برای استعلام قیمت روز از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

رنگ بندی

در ادامه رنگ بندی های کابینت کلاسیک را با شما بررسی خواهیم نمود. هم رنگهای چوب طبیعی و هم رنگ های مورد استفاده در ممبران.

کابینت کلاسیک قهوه ای (رنگ چوب)

چوب این قابلیت را دارد که شما هر رنگی را بر روی آن اجرا نمایید. البته رنگ های مخصوص چوب! اما وقتی صحبت کاز کابینت کلاسیک چوب طبیعی می شود، معمولا چیزی که مد نظر است، رنگ قهوه ای چوب یا همان قهوه ای سوخته است. وگرنه حس و حال و گرمای چوب به بهترین شکل ممکن منتقل نمی شود! بنابراین کابینت های کلاسیک اگر با چوب طبیعی ساخته شوند، معمولا به همان رنگ قهوه ای خواهند بود که پرطرفدارترین رنگ چوب طبیعی است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

علاوه بر این، برای اینکه کابینت های کلاسیک با قیمت پایین تر داشته باشیم، می توانیم کابینت ممبران با طرح چوب و رنگ قهوه ای نیز سفارش دهیم که دقیقا، تاکید می کنیم دقیقا شبیه به کابینت چوب طبیعی (Wooden Cabinet) خواهد بود.

کابینت آشپزخانه کلاسیک سفید

وقتی می گوییم کابینت آشپزخانه کلاسیک سفید ، به طور دقیق و مشخص منظور کابینت ممبران به رنگ سفید است. به دلیل زیبایی کابینت هایی ممبران به رنگ سفید، این کابینت ها را می توان از پرسفارش ترین و محبوب ترین ها دانست. رنگ سفید به دلیل سادگی و زیبایی ای که دارد، سالهای طولانی بدون این که زیبایی خود را از دست بدهد و یا شما را دلزده کند، در آشپزخانه شما عمر خواهد کرد.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

بهترین رنگ های کابینت کلاسیک

به غیر از دو رنگ بالا یعنی قهوه ای (تیره یا روشن) و سفید رنگ های دیگر نیز توسط مشتریان سفارش داده می شود که از جمله محبوب ترین ها و بهترین ها می توان به کابینت کلاسیک نسکافه ای ، کابینت کلاسیک استخوانی (کابینت ممبران استخوانی) ، کابینت کلاسیک کرم نیز اشاره نمود. خوب است بدانید منظور از کابینت های کلاسیک به رنگ های دیگر، کابینت ممبران است. در ادامه می توانید تصاویر از این رنگ های محبوب یا به عبارت دیگر بهترین رنگ های ممکن مشاهده نمایید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

نکات انتخاب رنگ کابینت کلاسیک

نکته ای که در ادامه لازم است به آن اشاره نماییم این است که رنگ کابینت ها کاملا به سلیقه شخصی شما و همینطور دکوراسیون منزل بستگی دارد. رنگ های اشاره شده در بالا، رنگ های محبوب و پرطرفدار هستند اما در انتخاب رنگ باید نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • سلیقه شخصی شما : این شما هستید که قرار است سالیان طولانی از کابینت ها در آشپزخانه تان استفاده نمایید. بنابراین سعی کنید تا حد امکان رنگ کابینت ها به سلیقه شخصی تان نزدیک باشد.
  • هماهنگی با دکوراسیون منزل : همانطور که اشاره نمودیم، آشپزخانه بخشی از خانه است! مهم است که رنگ کابینت ها هماهنگ با دکوراسیون کلی خانه باشد و هارمونی و نظم رنگی فضای خانه را برهم نزند. بنابراین رنگی را انتخاب نمایید که دکوراسیون منزل شما را زیباتر کند!
  • خانه شما تاریک است یا روشن ؟ اگر به رنگ های روشن علاقه مند هستید که هیچ! ولی اگر دوست دارید از رنگ های تیره نظیر قهوه ای استفاده کنید، به این موضوع دقت کنید که وضعیت نورگیری آشپزخانه شما چطور است. اگر نور طبیعی آشپزخانه شما خوب است، می توانید رنگ های تیره را استفاده نمایید اما اگر نور آشپزخانه در کل کم است، بهتر است به سراغ رنگ های تیره نروید و از زنگ های روشن استفاده نمایید. چرا که رنگ های تیره، آشپزخانه شما را تاریک تر از آنچه هست خواهند کرد!
  • آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ ؟ اگر آشپزخانه تان کوچک است، بهتری کابینت کلاسیک یا ممبران که انتخاب می کنید رنگ روشن داشته باشد. این نوع کابینت ها به دلیل جزئیات و طرح هایی که روی خود دارند، اندازه کافی شلوغ هستند. بنابراین نباید از رنگ های تیره استفاده کنید چرا که آشپزخانه شما را تاریک و شلوغ جلوه می دهند. در آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت ممبران رنگ روشن با طرح ها و منبت های ساده تر استفاده نمود. اما اگر آشپزخانه شما بزرگ است، می توانید طرح های شلوغ و پر جزئیات را نیز مورد استفاده قرار دهید.
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

نحوه سفارش به شرکت کابینت آبان

در انتها قصد داریم به شما بگوییم که چطور می توانید برای آشپزخانه تان کابینت کلاسیک سفارش دهید. روال کار ساده است و شما نیز تقریبا مراحل را می دانید اما بطور دقیق باید مراحل زیر برای ساخت کابینت آشپزخانه سپری شوند:

تماس با شرکت کابینت آبان : اگر قصد دارید کابینت ممبران یا کلاسیک سفارش دهید، اولین کار تماس تلفنی با ماست. در این تماس، ما در مورد پروژه شما سوالاتی خواهیم پرسید و با توجه به چیزی که در ذهن شماست، قیمت حدودی هر متر کابینت و قیمت حدودی کل کابینت های شما را اعلام خواهیم نمود.

اندازه گیری و اعلام قیمت دقیق : در صورتی که شما با قیمت اولیه کابینت ها موافق باشید، کارشناس کابینت آبان به محل پروژه شما مراجعه خواهد نمود. سپس، کابینت های لازم برای آشپزخانه شما به طور دقیق اندازه گیری خواهند شد. در این مرحله سمپل ورق و طرح کابینت به شما نشان داده خواهد شد و شما طرحی که مورد نظرتان است را انتخاب می نمایید. ما نیز در انتخاب بهترین رنگ و طرح به شما کمک خواهیم نمود. سپس قیمت دقیق کابینت های شما مشخص خواهد شد و در قالب یک فاکتور به شما ارائه می گردد.

ساخت کابینت ها : پس از پرداخت مبلغ مشخص شده در فاکتور به عنوان پیش پرداخت، مرحله ساخت کابینت های شما آغاز می شود. در این مرحله، قطعات کابینت بصورت مجزا ساخته شده و پس از ساخته شدن تمامی قطعات، کابینت ها برای مونتاژ به محل پروژه شما انتقال داده می شوند. زمان مورد نیاز برای ساخت کابینت ها بسته به طرحی که شما انتخاب می کنید و ابعاد و متراژ کار، متفاوت خواهد بود.

نصب کابینت ها : کابینت های ساخته شده در منزل شما مونتاژ می شوند. یعنی روی کار نصب می گردند. در این مرحله شما می توانید کابینت ها را تمام و کمال وارسی نمایید تا در صورت نقص، آن را به ما اطلاع دهید تا ایرادات احتمالی را برطرف نماییم. در این مرحله کار شما به اتمام رسیده و شما باید مبلغ فاکتور را تسویه نمایید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

تمام تلاش ما در شرکت ساخت کابینت آبان، ارائه کیفیت در کنار قیمت مناسب و بهینه استو ما عمیقا معتقدیم که مشتریان بعدی ما، بعد از دیدن کابینت های شما با ما تماس خواهند گرفت. بنابراین سعی می کنیم برای هر مشتری، بهترین کاری که می توانیم را انجام دهیم. به شکلی که شما از کار ما رضایت کامل را داشته باشید و ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید.

برای تماس با مشاوران خود شرکت کابینت آبان برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و یا درخواست بازدید، از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک
نمونه کابینت به سبک زیبای کلاسیک

شرکت کابینت آبان

ساخت انواع کابینت های آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top