تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس چیست

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس چیست

کابینت ممبران و هایگلاس چه فرق هایی دارند؟
کابینت ممبران و هایگلاس چه فرق هایی دارند؟

بررسی تفاوت دو کابینت محبوب برای آشپزخانه: کابینت ممبران و هایگلاس

بسیاری از شما کاربران گرامی که قصد دارید برای آشپزخانه منزل تان کابینت جدید خریداری نمایید، تفاوت میان کابینت های مختلف را نمی دانید و ممکن است کمی سرگردان باشید. در واقع شما تنها نام کابینت های مختلف مانند ممبران و هایگلاس و ام دی اف و پلی گلاس و پی وی سی و … را شنیده اید اما نمی دانید که هر کدام از این کابینت ها از چه جنسی هستند و چه ویژگی هایی دارند. قیمت هر کابینت چقدر است و اینکه کدام کابینت از نظر کیفیت مناسب تر است. یا اینکه نمی دانید کدام نوع کابینت ، به آشپزخانه شما بیشتر می آید و اصلا چه رنگی را باید انتخاب کنید و سفارش دهید.

پاسخ این سوالات کمی طولانی است و ما در مقالات مختلف به این سوالات پاسخ داده ایم تا بتوانیم دانش و آگاهی شما را کمی بالا ببریمو چرا که هزینه کابینت آشپزخانه نسبتا بالاست و از طرف دیگر، راه برگشت ندارد! بنابراین برای اینکه کابینت مناسب سلیقه خودتان و دکوراسیون آشپزخانه تان را بخرید، بهتر است تا می توانید پیش از هر گونه ثبت سفارش ساخت، مطالعه کنید و انواع کابینت آشپزخانه را بشناسید.

در همین راستا، در این بخش قصد داریم به بررسی تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس بپردازیم تا حداقل در رابطه با این دو نوع کابینت آشنایی بیشتری داشته باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم که مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

بهترین رنگ کابینت ممبران

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس چیست
کابینت آشپزخانه زیبا و لوکس

کابینت ممبران (Membrane Kitchen Cabinet)

برای اینکه اختلافات میان این دو نوع کابینت آشپزخانه را بدانید لازم است ابتدا هر کدام از این دو نوع کابینت را بهتر بشناسید. در همین راستا ابتدا کابینت ممبران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کابینت ممبران از دسته کابینت های کلاسیک است. منظور از دسته کلاسیک را در تصویر زیر می بینید. سبک کلاسیک معمولا بسیار شلوغ و پرجزئیات است. منبت ها، سرستون ها و … ، جزء جدایی ناپذیر این سبک و این کابینت ها هستند.

قبلا کابینت کلاسیک با چوب طبیعی ساخته می شد. کابینت های چوب طبیعی قیمت نسبتا بالایی داشتند چرا که هم قیمت چوب بالا بود و هست و هم اینکه زمان زیادی را صرف ساخت این کابینت ها می شد. کابینت ممبران، نسل صنعتی شده کابینت کلاسیک چوب طبیعی است. قیمت بسیار مناسب تر دارند و در مدت زمان بسیار کمتری ساخته می شوند.

کابینت ممبران دارای مغزی ام دی اف است. یعنی متریال اصلی برای ساخت کابینت ممبران همان ورق ام دی اف است. برای تولید کابینت ممبران ، انواع طرح های مختلف منبت و سرستون و …، بر روی ورق ام دی اف چسبانیده شده و سپس ورق بدست آمده، زیر دستگاه وکیوم رفته و روکش می شود. به این شکل ورق ممبران که برای ساخت کابینت ممبران مورد استفاده قرار می گیرد، تولید می گردد.

پس کابینت ممبران به سبک کلاسیک است و جنس آن، ام دی اف می باشد. البته منبت ها و سرستون ها از جنس چوب طبیعی هستند و این قطعات نیز امروز توسط دستگاه تولید می شوند. کابینت های ممبران برای آشپزخانه ها و خانه های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند.

کابینت هایگلاس (High Gloss Kitchen Cabinet)

کابینت هایگلاس از دسته کابینت های مدرن است. یعنی برای آشپزخانه ها و خانه های مدرن مناسب است. احتمالا می دانید که سبک مدرن در نقاطه مقابل سبک کلاسیک قرار دارد. یعنی هر قدر سبک کلاسیک و کابینت های کلاسیک شلوغ هستند، کابینت هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند مانند کابینت هایگلس ، ساده تر و بی آلایش تر هستند.

کابینت هایگلس نیز مانند کابینت ممبران دارای مغزی ام دی اف است. برای ساخت کابینت هایگلاس از روکش خاصی به نام پلکسی گلاس استفاده می شود. این روکش وقتی روی ورق ام دی اف خام نصب می شود، به آن خاصیت درخشندگی و شیشه مانند می دهد. این کابینت ها ظاهری براق و شیشه ای دارند و رفلکس نور و درخشندگی بسیار زیبایی دارند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید این طور بگوییم که در بین کابینت های سبک مدرن ، کابینت هایگلاس بسیار زیبا و خاص هستند و در هر آشپزخانه ای که مورد استفاده قرار گیرند. سبب درخشان شدن آشپزخانه می شوند. کابینت هایگلاس امروزه در رنگ های مختلف در بازار پیدا می شود. هم ایرانی و هم خارجی.

تفاوت ها و شباهت ها

با توجه به معرفی ای که از هر دو نوع کابینت انجام شد، تا حدودی با تفاوت ها و شباهت های این دو نوع کابینت آشنا شدید.

مهم ترین و شاید تنها ترین شباهت بین دو نوع کابینت ممبران و هایگلاس این است که هر دو دارای مغزی ام دی اف هستند. البته شباهت دیگر میان این دو نوع کابینت در این است که شما تنوع رنگی بسیار بالایی از هر دو نوع این کابینت ها در اختیار خواهید داشت.

تفاوت مهم این دو نوع کابینت هم در ظاهر آنهاست.

  • کابینت ممبران به سبک کلاسیک است و بسیار شلوغ و پرجزئیات است. مناسب خانه ها و آشپزخانه های کلاسیک می باشند.
  • کابینت هایگلاس به سبک مدرن هستند. کاملا ساده می باشند. مناسب خانه و آشپزخانه های کلاسیک می باشند.
کابینت ممبران و هایگلاس چه فرق هایی دارند؟
کابینت هایگلاس

حدود قیمت کابینت

همانطور که می دانید قیمت در بازار ایران کاملا به روز است و نمی توان قیمت دقیقی را برای یکسال تعریف نمود. دو سالی است که قیمت ها ، به طور مداوم در هر حال تغییر هستند و این موضوع همه اصناف و همینطور مشتریان را کلافه کرده است.

با این اوصاف اگر قصد دارید قیمت کابینت ممبران و هایگلاس را بدانید بهتر است با شرکت کابینت آبان تماس بگیرید. اما اگر می خواهید بصورت حدودی قیمت این دو نوع کابینت را ببینید، جدول زیر را بررسی نمایید. (قیمت های ارائه شده مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ می باشند)

نوع کابینت قیمت مترطول کابینت زمینی و هوایی
کابینت ممبران متری ۳ میلیون تومان
کابینت هایگلاس متری ۲ میلیون تومان

نحوه سفارش ساخت

برای سفارش ساخت کابینت برای آشپزخانه تان ، باید با مشاورین خود در شرکت کابینت آبان تماس بگیرید. ما کابینت های شما را بر اساس آشپزخانه تان متر می کنیم و بر اساس نوع کابینتی که مد نظر دارد، قیمت کار را به شما اعلام می کنیم.

سپس مطابق برنامه ریزی اعلام شده به شما ، کابینت ها ساخته می شوند و به آشپزخانه شما انتقال داده شده و سپس در محل مونتاژ (نصب) می شوند. برای تماس با ما از شماره های زیر استفاده نمایید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس چیست
کابینت آشپزخانه زیبا و لوکس

شرکت کابینت آبان

طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top