کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

بررسی و معرفی کابینت آشپزخانه پی وی سی PVC  به همراه قیمت و مزایا

در این مطلب قصد داریم به همراه شما، به طور کامل کابینت آشپزخانه پی وی سی PVC را مورد بررسی قرار دهیم. ویژگی ها، مزایا و معایب، حدود قیمت و … در این مطلب مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا به شما در انتخاب نوع کابینت کمک نماییم. هدف ما بر این است که آگاهی لازم در مورد هر نوعی از کابینت آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

افراد جامعه ما بطور معمول برای دکوراسیون و زیبایی منزل مسکونی شان اهمیت ویژه ای قائل هستند. برای ایرانیان منزل از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخودار است و این به دلیل پایگاه مستحکم خانواده هاست. خانم های ایرانی، چه خانه دار باشند و چه نباشند به طور معمول به دکوراسیون و زیبایی خانه خود اهمیت زیادی می دهند. یکی از نقاط مهم و پر رنگ در هر خانه ای، آشپزخانه است. آشپزخانه ها به طور معمول برای خانم ها از اهیمت ویژه ای برخودار هستند. چرا که بخش مهمی از زیبایی هر خانه، مربوط به دکوراسیون آشپزخانه آن است.

در هر آشپزخانه نیز، کابینت های آشپزخانه به دلیل جای زیادی که به خود اختصاص می هند، از اهمیت بالایی برخودار هستند. زیبایی کابینت ها و مدرن بودن آنها می تواند سبب ایجاد آشپزخانه ای زیبا و مدرن و در نهایت، خانه ای زیبا برای شما شود. پس بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که انتخاب کابینت های شما می تواند تاثیر فوق العاده زیادی بر دکوراسیون منزل شما داشته باشد. بخصوص اگر خانه شما متراژی متوسطی داشته باشد و آشپزخانه، بخش بزرگی از آن را به خود اختصاص بدهد.

آنچه در این مقدمه قصد داشتیم بر آن تاکید کنیم، اهمیت و جایگاه کابینت ها در آشپزخانه و تاثیر آن بر دکوراسیون منزل بود. در این بخش در ادامه قصد داریم به بررسی کابینت های آشپزخانه از جنس PVC بپردازیم. لیست مطالبی که در این بخش مطالعه خواهید نمود عبارتند از:

  • کابینت آشپزخانه پی وی سی چیست؟
  • انواع کابینت پی وی سی
    • کابینت روکش پی وی سی
    • کابینت با ورق پی وی سی
  • مزایا و معایب کابینت آشپزخانه پی وی سی
  • قیمت کابینت پی وی سی PVC
  • صفحه کابینت پی وی سی
  • ویژگی ها، مزایا و قیمت صفحه کابینت پی وی سی
  • نحوه سفارش ساخت کابینت پی وی سی
کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

کابینت آشپزخانه پی وی سی چیست؟

در توضیحاتی که در این بخش ارائه خواهد شد، فرض ما بر این است که شما قصد دارید برای آشپزخانه تان کابینت بخرید و به دنبال این موضوع هستید که ببینید کدام نوع کابینت، به لحاظ زیبایی، کیفیت و البته قیمت، برای شما مناسب تر است. در واقع شما در حال آشنایی با انواع کابینت های آشپزخانه هستید و آنها را از نقطه نظرات مختلف بررسی می نمایید. با این فرض، سعی داریم در این بخش، اطلاعات کاملی در مورد کابینت های آشپزخانه که با ورق PVC ساخته می شوند، به شما ارائه نماییم.

قبل از اینکه به شما بگوییم کابینت پی وی سی چیست، لازم است به شما بگوییم ورق پی وی سی که کابینت های PVC با آن ساخته می شوند، چه چیزی هستند.

پی وی سی PVC مختصر شده ی عبارت پلی وینیل کلراید می باشد که در حقیقت از مجموعه پلیمرها به حساب می آید. به عبارت دیگر از نظر علمی، پی وی سی یک ترموپلاستیک است. در حال حاضر، ورق پی وی سی در دو نوع سخت و منعطف در بازار وجود دارد که نوع سخت آن برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. پس، پی وی سی در واقع نوعی پاستیک است. البته نه پلاستیک معمولی بلکه پلاستیک سختی که می تواند برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار گیرد!

به لحاظ فنی و تکنیکال، کابینت های PVC از کابینت های ام دی اف مقاومت و کیفیت بالاتری دارند و معایب و نقاط ضعف کابینت های ام دی اف، در این نوع کابینت وجود ندارد. در ادامه در بخش بررسی معایب، مزایا و ویژگی های کابینت های پی وی سی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این قسمت فقط قصد داریم به شما بگوییم که برای ساخت کابینت های PVC از ورق پی وی سی استفاده می شود که این ورق ها نیز جنس پلاستیکی دارند. در ادامه به بررسی انواع کابینت های پی وی سی خواهیم پرداخت.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

انواع کابینت آشپزخانه پی وی سی

در بازار ایران، وقتی صحبت از کابینت های پی وی سی می شود، به طور معمول منظور کابینت هایی هستند که از جنس ام دی اف هستند یعنی مغزی ام دی اف دارند و روی آن ها روکش پی وی سی کشیده شده است. به ورق های ام دی اف که روکش پی وی سی دارند، ورق ام دی اف با روکش پی وی سی  گفته می شود. این اتفاق، چیزی است که در بازار ایران می افتد. اما نوع اصلی کابینت پی وی سی، از ورق های پی وی سی ساخته می شوند. این ورق ها مغزی ام دی اف ندارند و بطور کامل از جنس پی وی سی هستند. یعنی مانند پلاستیک فشرده می باشند. در ادامه قصد داریم به بررسی نمونه های کابینت پی وی سی بپردازیم.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

کابینت روکش پی وی سی

همانطور که اشاره نمودیم، نوع مرسوم کابینت های پی وی سی، در واقع نوع روکش PVC است. در این نوع کابینت ها، ورق دارای مغزی ام دی اف هستند که بر روی آنها از روکش پی وی سی استفاده می شود.  دلیل این امر این است که پی وی سی قیمت نسبتا بالایی دارد. با این کار ورق ام دی اف با روکش پی وی سی ارزان تر تمام می شود.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

کابینت با ورق پی وی سی

نوع اصلی کابینت پی وی سی ، کابینت هایی هستند که برای ساخت آنها از ورق PVC استفاده می گردد. همانطور که اشاره نمودیم، PVC از جنس پلاستیک فشرده است و به همین دلیل، این کابینت ها، در برابر بسیاری از آسیب ها مقاوم تر از کابینت های ام دی افی هستند.

ورق های پی وی سی که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرند امروزه بسیار محبوب تر از گذشته هستند و این به دلیل این امر است که تنوع رنگی ورق های PVC در گذشته بسیار محدود بود. معمولا تنها ورق سفید رنگ PVC در بازار یافت می شد.

به دلیل اینکه ورق های پی وی سی در برابر آب کاملا مقاوم هستند و ضد آب تلقی می شوند، در گذشته تنها بخش های زیر سینک ظرفشویی در کابینت ها با ورق پی وی سی کار می شود. چرا که بیشترین خرابی در کابینت های ام دی اف مربوط به بخش زیر سینک است که آب ریزی در این قسمت بسیار زیاد است. از این رو، در این بخش ها معمولا از ورق پی وی سی استفاده می شد.

یکی دیگر از دلایلی که در گذشته کمتر ورق های پی وی سی برای ساخت Kitchen Cabinet مورد استفاده قرار می گرفتند، قیمت بالای این متریال در مقایسه با ام دی اف بود.

اما امروزه، کابینت های پی وی سی بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که دلایل این امر را می توان تنوع بالای طرح و رنگ های ورق های PVC در کنار قیمت مناسب تر آن دانست. البته هنوز کابینت های پی وی سی نسبت به کابینت های ام دی اف قیمت تمام شده ی بالاتری خواهند داشت اما با توجه به ویژگی های مثبت و شاخص این متریال، استفاده از این کابینت ها کاملا پیشنهاد می گردد. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب این نوع کابینت را با شما به اشتراک بگذاریم.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه پی وی سی

خوب است بدانید کابینت هایی که در آنها از روکش پی وی سی استفاده شده است و یا اینکه بطور کامل با ورق پی وی سی ساخته می شوند، می توانند هم به سبک کلاسیک باشند و هم به سبک مدرن. همین حالا هم، کابینت ممبران با روکش های پی وی سی وکیوم می شوند که دلیل این امر، کیفیت بالای این روکش هاست. اما کابینت هایی که با ورق PVC ساخته می شوند، معمولا به سبک مدرن ساخته می شوند.

امروزه تنوع طرح ها و رنگ های ورق PVC و همینطور روکش های PVC بالاست و تقریبا می توان هر طرحی را یافت و برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار دارد. در ادامه برخی از مزایای کابینت های PVC را به اطلاع شما می رسانیم.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

مزایا و ویژگی های مثبت :

  • مقاومت در برابر آب : همانطور که گفتیم، کابینت هایی که با ورق وی سی ساخته می شوند، به دلیل ماهیت و جنس پلاستیکی که دارند، بطور کاملا در برابر آب مقاوم هستند. این که کابینت های آشپزخانه ضدآب باشند می تواند کمک کند که عمر و ماندگاری کابینت ها در آشپزخانه به طور چشم گیری افزایش پیدا کند. چرا که یکی از دلایل اصلی خرابی کابینت های ام دی اف، عدم مقاومت مناسب آنها در برابر آب است. از این رو، این ویژگی یک برگ برنده ممتاز به شمار می رود.
  • مقاومت در برابر خط و خش : کابینت های از جنس PVC به این دلیل که از جنس پلاستیک فشرده هستند، در برابر خط و خش پذیری، مقاومت بسیار خوبی دارند و از این رو، سالهای طولانی زیبایی و ظاهر خود را حفظ خواهند نمود.
  • مقاومت در برابر ضربات : ورق های پی وی سی ، ضربه پذیری بسیار خوبی دارند به این معنا که می توانند در برابر ضربات مقاومت نموده و آسیب نبینند. این ویژگی سبب می شود که این نوع کابینت بتواند سالیان طولانی، در آشپزخانه شما عمر نماید.
  • تنوع طرح و رنگ بالا : شاید در گذشته تنوع طرح و رنگ ورق های PVC چندان بالا نبود اما امروزه انواع طرح های متفاوت را می توان یافت که شما با هر سلیقه ای می توانید کابینت های مورد پسندتان را با این جنس داشته باشید.
کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

ویژگی های ذکر شده به این معنا هستند که کابینت های از جنس پی وی سی می توانند سالیان طولانی در آشپزخانه شما عمر نمایند بدون این که آسیب خاصی ببینید. عمر و دوام بالا در کنار طرح های متنوع می توانند عواملی باشند که شما نسبت به انتخاب کابینت پی وی سی برای آشپزخانه تان اقدام نمایید. در ادامع معایب این نوع کابینت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما به عنوان خریدار، حق دارید بدانید که متریالی که برای آشپزخانه تان مورد استفاده قرار می دهید، چه ایراداتی دارد. به طور حتم اینکه تنها از خوبی ها و نقاط مثبت یک نوع کابینت صحبت شود، نشان دهنده اغراق در موضوع است. چرا که همواره هر متریالی ایرادات مخصوص به خود را دارد.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

معایب کابینت آشپزخانه PVC :

عدم تجزیه پذیری در طبیعت : بزرگترین ایراد کابینت های پی وی سی را می توان تجزیه ناپذیری آنها در طبیعت و مشکلات زیست محیطی دانست. چرا که این کابینتها، از جنس پلاستیک فشرده هستند و تجزیه آنها در طبیعت سالیان طولانی طول خواهد کشید.

قیمت بالاتر در برابر ام دی اف : ورق های پی وی سی به نسبت ورق های ام دی اف که برای ساخت کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت بالاتری دارند. این موضوع البته یک ایراد نیست بلکه دلیل این موضوع، کیفیت بالاتر این ورق ها نسبت به ورق ام دی اف است.

کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

قیمت کابینت پی وی سی PVC

به طور حتم یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب نوع کابینت، قیمت تمام شده ی آن است. کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است اما باید به قیمت باشد. نمی توان هر کیفیتی را با هر قیمتی خریداری نمود. بنابراین کیفیت و قیمت هر دو باید منطقی باشند.

شما به عنوان کسی که به دنبال انتخاب کابینت و بررسی انواع کابینت آشپزخانه هستید، به طور حتم می خواهید بدانید که اگر کابینت پی وی سی برای آشپزخانه تان خریداری نمایید، چقدر باید برای این کار هزینه نمایید. ما در جدول زیر، قیمت کابینت آشپزخانه پی وی سی را برای بهمن ماه سال ۱۳۹۸ ارائه نموده ایم:

نوع کابینت قیمت هر متر طول
کابینت آشپزخانه پی وی سی PVC از متری ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

نکاتی که در رابطه با قیمت این نوع کابینت باید بدانید:

  • برای دریافت قیمت روز هر مترطول کابینت PVC با شرکت کابینت آبان در تماس باشید. همانطور که اعلام شد، قیمت کابینت با توجه به قیمت ارز دچار نوسان می شود و به همین دلیل هر موقع که قصد خرید و سفارش ساخت کابینت را داشتید، قیمت روز را استعلام نمایید.
  • بر اساس طرح و کیفیت ورق، قیمت هر مترطول کابینت می تواند تغییر کند.
  • برای محاسبه قیمت حدودی کابینت های آشپزخانه تان، با شرکت کابینت آبان در تماس باشید.
کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

صفحه کابینت پی وی سی

شاید بد نباشد که بدانید که شما می توانید برای صفحه کابینت آشپزخانه تان نیز از پی وی سی استفاده نمایید. امروزه در بازار ایران چند مدل صفحه کابینت در بازار وجود دارد:

  • صفحه کابینت با مغز ام دی اف است که روکش هایی با طرح ها و مدل های مختلف می تواند داشته باشد. این نوع صفحه کابینت ارزان ترین نوع موجود در بازار است.
  • صفحه کابینت از جنس کورین و یا کوارتز. کورین و کوارتز بخ لحاظ کیفیت، از سایر صفحات کابینت بهتر و مرغوب تر هستند و البته بسیار زیبا هستند اما قیمت نسبتا بالایی دارند.
  • نوع سوم، صفحه کابینت پی وی سی است. این نوع صفحه کابینت از جنس پلاستیک فشرده است و از صفحات ام دی افی کیفیتی به مراتب بالاتر دارد.

در ادامه ویژگی های این نوع صفحه کابینت را تشریح خواهیم نمود تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

ویژگی ها، مزایا و قیمت صفحه کابینت پی وی سی

همانطور که اشاره نمودیم، در صورتی که شما برای آشپزخانه تان از کابینت های PVC استفاده نمایید، می توانید برای صفحه یا همان روی کابینت نیز از صفحه کابینت PVC استفاده نمایید که دقیقا از همان جنس کابینت هاست اما ضخامت و ابعاد متفاوتی دارد. البته کابینت های شما از هر جنسی که باشند، می توانید صفحه کابینت را از جنس پی وی سی سفارش دهید.

از جمله مزایای این نوع صفحه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این صفحات کاملا ضد آب هستند.
  • تنوع طرح و رنگ خویی دارند.
  • در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند.
  • در برابر ضربات و سایر آسیب ها مقاومت خوبی دارند.
  • دارای ضخامت های متفاوتی هستند.
  • کیفیتی نزدیک به صفحات کورین و کوارتز دارند اما به لحاظ قیمت، نزدیک به صفحات ام دی اف می باشند.
کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

بنابراین این صفحات دارای بهترین کیفیت ممکن و قیمت بسیار مناسبی هستند. از این رو، جایگزینی این نوع صفحه به جای صفحه کابینت های ام دی اف کاملا پیشنهاد می شود. در جدول زیر می توانید حدود قیمت این نوع صفحه کابینت را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است، قیمت های ارائه شده مربوط به بهمن ماه می باشند:

صفحه کابینت PVC لبه عرض قیمت (تومان)
طول ۴۱۰ سانتی متر ۱ لبه ۶۰ سانتی متر ۵۵۰,۰۰۰ الی ۹۵۰,۰۰۰
طول ۴۱۰ سانتی متر ۲ لبه ۶۰ سانتی متر ۶۵۰,۰۰۰ الی ۱,۰۵۰,۰۰۰
طول ۴۱۰ سانتی متر ۱ لبه ۶۵ سانتی متر ۶۵۰,۰۰۰ الی ۱,۰۵۰,۰۰۰

نحوه سفارش ساخت کابینت پی وی سی

با توجه به تمامی مطالب ارائه شده در مورد این که کابینت های آشپزخانه PVC چه چیزی هستند، ویژگی ها، مزایا و معایب این نوع کابینت چیست و قیمت آنها به چه صورت است، اگر قصد سفارش ساخت این نوع کابینت را برای منزل تان دارید، باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • تماس با شرکت کابینت آبان : اولین کار این است که با ما تماس بگیرید و قیمت روز هر مرمترطول کابینت را استعلام نمایید. سپس قیمت حدودی کابینت های تان بر اساس متراژ اعلام شده توسط شما مشخص خواهد شد. اگر با قیمت اعلام شده هماهنگ باشید، مراحل ساخت کابینت آغاز خواهند شد.
  • اندازه گیری و اعلام قیمت دقیق: سپس کارشناسان شرکت آبان به محل پروژه شما خواهند آمد. در این مرحله کابینت های شما بطور دقیق اندازه گیری خواهند شد و شما سمپل و طرح کابینتی که می خواهید برای شما ساخته شود را انتخاب می نمایید.
  • ساخت کابینت و نصب : پس از تایید شما، کابینت های شما ساخته خواهند شد. این کار بسته به متراژ کابینت ها ممکن است از یک هفته تا دو هفته زمان بگیرد. سپس کابینت های ساخته شده، به محل پروژه شما ارسال شده و در آشپزخانه شما نصب می گردند. فرآیند نصب نیز بین یک الی دو روز زمان نیاز خواهد داشت. به این ترتیب فرآیند ساخت کابینت های شما به ساده ترین شکل ممکن انجام خواهند شد.
کابینت آشپزخانه پی وی سی ، قیمت و مزایا
کابینت آشپزخانه PVC

برای دریافت مشاوره در مورد این نوع کابینت، استعلام قیمت روز و مشاهده سمپل ها و رنگ های موجود از نزدیک با کارشناسان خود در شرکت کابینت آبان در تماس باشید:

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

در ادامه دعوت می کنیم تصاویری از کابینت های PVC را مشاهده نمایید.

 

شرکت کابینت آبان

ساخت کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top