نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت

امروز در وب سایت کابینت آبان قصد داریم در مورد یه موضوع خیلی مهم باهاتون صحبت کنیم. موضوعی که اگر قصد سفارش ساخت کابینت آشپزخانه رو داشته باشید، امکان نداره که باهاش روبرو نشده باشید! موضوع این بحث ، نمای کابینت یا همون درب کابینت و در نهایت بدنه کابینت آشپزخانه است.

نمای کابینت (درب کابینت ها)

مطمئنا شما هم اسم های مختلف کابینت ها رو شنیدید! مثلا به یک کابینت می گن هایگلاس و به یک کابینت دیگه میگن ممبران. اگه بخوایم فقط کابینت های مهم رو بهتون معرفی کنیم، مهم ترین ها رو میشه به صورت زیر دونست:

  • کابینت ام دی اف ساده
  • کابینت ممبران
  • کابینت هایگلاس
  • کابینت پی وی سی
  • کابینت ام دی اف روکش چوب طبیعی
  • کابینت ام دی اف روکش پی وی سی
  • کابینت چوب طبیعی
  • و …
نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

البته که انواع دیگه کابینت آشپزخانه هم وجود دارند ولی ما فقط با شناخته شده ترین ها و مهم ترین ها کار داریم!

نکته بسیار مهمی که باید در مورد کابینت آشپزخانه بدونید این هست که این انواع مختلف کابینت ، روی نما و درب کابینت خودشون رو نشون می دن. یعنی اینکه کابینت ممبران ، کابینت هایگلاس و کابینت ام دی اف ساده ، بدنه مشترکی دارند.

به طور معمول ، بدنه تمامی کابینت ها از جنس ام دی اف ساده هست. و اون چیزی که بهش ورق ممبران یا ورق هایگلاس گفته می شه ، فقط برای نمای کابینت مورد استفاده قرار می گیره! اگر قرار باشه تمام کابینت از جنس ورق هایگلاس ساخته بشه ، قیمت تمام شده کابینت بسیار بسیار گران خواهد بود. به خاطر همین عرف بازار این هست که بدنه کابینت یعنی جداره های یونیت ها و کف و پشت ، از جنس ام دی اف ساده کار می شن و درب کابینت که نمای اون هست ، از جنس ورق هایگلاس یا مثلا ورق ممبران. برای تمامی کابینت های دیگه از جمله ام دی اف روکش چوب و پی وی سی و … هم اوضاع از همین قراره.

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

جالب اینجاست که معمولا برای کابینت آشپزخانه از جنس ام دی اف ساده هم، معمولا ورق ام دی اف ای که برای نمای کابینت مورد استفاده قرار می گیره با جنس ورق ام دی اف که برای بدنه مورد استفاده قرار می گیره، متفاوته و جنس نما یا همون درب کابینت یه مقدار بهتره.

چیزهایی که تا اینجا متوجه شدیم اینه که :

وقتی می گیم یک کابینت هایگلس هست یا ممبران، منظور اینه که نما یا درب کابینت از جنس ورق هایگلاس یا از جنس ورق ممبران یا هر ورق دیگه ای هست. بدنه کابینت ، از جنس ام دی اف ساده هست و این موضوع بین تمامی کابینت ها مشترکه.

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

یک نکته هم توی پرانتز! کابینت خیلی دنیای گسترده ای داره. مثلا همین نمای کابینت اگر بخواید هایگلاس استفاده کنید، خود هایگلاس بسته به این که روکش هایگلاس استفاده شده روی ورق ام دی اف خام چی باشه، کلی می تونه تفاوت قیمت داشته باشه. مثلا روکش هایگلاس ییلدیز یه قیمت داره و روکش هایگلاس AGT یه قیمت دیگه. اگر AGT مونتاژ ایران باشه یه قیمت داره و اگر مونتاژ ترک باشه، یه قیمت دیگه.

تازه هایگلاس ساده ترین نوع کابینت هست. برای کابینت ممبران بسته به نوع و طرح چوب مورد استفاه به عنوان منبت و سرستون، قیمت های خیلی متفاوتی میشه داشت . 🙂

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

بدنه کابینت

مطابق آنچه تا کنون گفته شد، جنس ورق مورد استفاده برای درب کابینت ها با جنس مورد استفاده برای بدنه کابینت فرق می کنه. برای بدنه معمول از ورق ام دی اف ساده استفاده می شه. و معمول این هست که ورق ام دی اف به رنگ سفید مورد استفاده قرار بگیره. البته که می شه از بقیه رنگ ها هم استفاده کرد اما مرسوم نیست!

باید در نظر داشته باشیم که ورقی که برای ساخت بدنه مورد استفاده قرار می گیره، جنس بدی نداشته باشه. یعنی خیلی هم پایین و ارزان نباشه. ورق هایی مانند لترون بوی نامناسبی دارند و این موضوع شما رو اذیت خواهد کرد.

توی بدنه کابینت ، معمولا یک بخش رو از جنس پی وی سی استفاده می کنند. بخش زیر سینک ظرفشویی. به این دلیل که زیر سینک ظرفشویی معمولا آب ریزی زیاد هست و اگر در این بخش از ام دی اف استفاده بشه، باعث می شه که اون نقطه دچار تغییر ظاهر یا همون باد کردن بشه. اگه به کابینت های قدیمی آشپزخانه نگاه کنید ممکنه ببینید که زیر سینک ظرفشویی ، اگر از جنس ام دی اف هست، همین الان هم باد کرده.

حالا برخی از دوستان فقط برای فضای زیر سینک از پی وی سی استفاده می کنند و برخی هم کل بدنه کابینت زیر سینک رو با پی وی سی کار می کنند که پیشنهاد ما این هست که کل بدنه این بخش رو با پی وی سی کار کنید. معمولا کابینت آشپزخانه در بلند مدت خراب نمیشه و فقط همین قسمت زیر سینک هست که اگر از جنس ام دی اف استفاده بشه، خیلی زود خراب میشه! پس این بخش رو با پی وی سی کار کنید.

نمای کابینت (درب کابینت) و بدنه کابینت
بررسی نمای کابینت آشپزخانه مدرن

امیدوارم از اطلاعات ارائه شده استفاده کرده باشید. برای سفارش ساخت کابینت آشپزخانه ، استعلام قیمت روز کابینت آشپزخانه و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه منزل تون ، می تونید با شرکت کابینت آبان در تماس باشید.

ما سعی می کنیم اول از همه با توجه به بودجه تون بهترین کابینت رو بهتون معرفی کنیم و بعد از اون، اگر خواستید براتون بسازیم و بیاریم نصب کنیم.

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

در ادامه می تونید یه سری نمونه کار کابینت آشپزخانه ببینید:

شرکت کابینت آبان

طراحی و ساخت انواع کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top