مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی U شکل

پلان خانه های ایرانی به طور معمول به شکلی است که در آنها آشپزخانه معمولا بصورت مستطیل می باشد. از این رو، از آنجایی که در بسیاری از خانه ها و منازل ماها آشپزخانه به این شکل است، در این مطلب قصد داریم به بررسی مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل بپردازیم. اگر آشپزخانه شما نیز پلان مستطیل شکل دارد و پیش از سفارش ساخت کابینت قصد دارید نمونه کار آشپزخانه ببینید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

از آنجا که برای ما ایرانیان زیبایی و دکوراسیون خانه و آشپزخانه اهمیت زیادی دارد، به طور حتم بررسی نمونه کابینت آشپزخانه ها با شکل های مختلف کابینت می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. چرا که شما برای کابینت های آشپزخانه باید هزینه نسبتا زیادی را پرداخت نمایید و از این رو خوب است که با بررسی نمونه کار و نمونه طرح های مختلف، بهترین کابینت ممکن را انتخاب نمایید تا نسبت به هزینه ای که برای کار انجام می دهید، بهترین سرویس ممکن را دریافت نمایید. با شرکت کابینت آبان همراه باشید.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی U شکل

انوع مدل های کابینت برای آشپزخانه مستطیل

وقتی می گوییم یک آشپزخانه مستطیل شکل است، این آشپزخانه می تواند عرض و طول های مختلفی داشته باشد. بسته به عرض و طول آشپزخانه، برای کابینت های می توان مدل های مختلفی متصور بود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

– آشپزخانه مستطیل شکل با سه طرف کابینت :  اگر عرض آشپزخانه شما اجازه می دهد، بهترین حالت برای کابینت های آشپزخانه این است که سه طرف آشپزخانه دارای کابینت باشد. به این شکل، شما می توانید از تعداد زیادی کابینت استفاده نمایید و جای بیشتر در آشپزخانه برای جای دادن وسایل آشپزخانه خواهید داشت. در این حالت معمولا یک طرف آشپزخانه پنجره است که فضای زیر پنجره یا برای سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد و یا اینکه کابینت های زمینی (بدون کابینت هوایی) به کار گرفته می شود. این موضوع بسته به ارتفاع و شرایط پنجره و نورگیر آشپزخانه خواهد داشت.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی U شکل

– آشپزخانه مستطیل شکل با دو طرف کابینت : اگر عرض آشپزخانه مناسب باشد و همچنین طول آشپزخانه نیز مناسب باشد، ممکن است بجای سه طرف کابینت، دو طرف آشپزخانه کابینت کار شود. در این حالت کابینت های می توانند روبروی یکدیگر باشند و یا اینکه بصورت L ساخته شده باشند. این بسته به سلیقه شما، طول و عرض و سایر شرایط آشپزخانه خواهد داشت.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی U شکل

– آشپزخانه مستطیل شکل با یک طرف کابینت : حالت سوم مربوط به وقتی است که آشپزخانه عرض مناسبی ندارد و برای اینکه برای تردد در آن صورت گیرد، شما مجبور هستید که یک طرف آشپزخانه را کابینت کار نمایید. این آشپزخانه ها و این مدل پلان آشپزخانه معمولا با مشکل کمبود جای کابینت روبرو است.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی L شکل

به غیر از این که در آشپزخانه چند طرف آن را کابینت نمایید، موضوع مهم دیگر این است که شما می خواهید آشپزخانه تان را اپن (Open) کار کنید و یا اینکه آن بصورت جزیره ای (Island Kitchen) کار نمایید. اگر عرض آشپزخانه کم باشد، معمولا نه می توان اپن یا کانتر در آن کار کرد و نه جزیره! اما اگر عرض آشپزخانه مناسب باشد، می توان هم در آن اپن کار کرد و هم اینکه بخش ورودی آشپزخانه را بصورت جزیره ای کار نمود که هم مدرن تر و هم کاراتر است.

البته آشپزخانه هایی که بزرگ هستند و یا به شکل مربعی هستند، قابلیت ها و شرایط دیگری دارند و حتی در آنها می توان جزیره را در وسط آشپزخانه کار نمود. که روی صحبت ما در مورد این آشپزخانه ها نیست و تمرکز ما بر روی آشپزخانه های مستطیل شکل است.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل
آشپزخانه مستطیلی L شکل

آشپزخانه بصورت اپن و یا جزیره ای، مدل هایی هستند که امروزه در ایران و در خانه های ایرانی اجرا می شوند و سلیقه و انتخاب مردم به این شکل است. هر چند در خانه ها و آشپزخانه های خارجی، مدل های دیگری از آشپزخانه نیز امکان پدیر است. مثل این حالت که آشپزخانه بخشی از نشیمن است و بخشی از نشیمن به آشپزخانه اختصاص داده می شود. تنها حائل و جداکننده میان آشپزخانه و نشیمن، همان جزیره ای است که در این آشپزخانه ها استفاده می شود.

نکته دیگر این که هر کدام از این کابینت ها می توانند جنس های مختلف داشته باشند اما بطور معمول آنچه در بازار ایران یافت می شود، ام دی اف است که با روکش های مختلف کار شده است.

علاوه بر این این کابینت ها می توانند از نوع مدرن و یا کلاسیک و ممبران باشند. در ادامه دعوت می کنیم نمونه هایی از  مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل  را مشاهده نمایید.

 

شرکت کابینت آبان

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top