جای یخچال در کابینت آشپزخانه

جای یخچال در کابینت آشپزخانه

جای یخچال در کابینت آشپزخانه
بهترین جا برای یخچال در آشپزخانه کجاست؟

جای یخچال در کابینت آشپزخانه

ما در وبلاگ آموزشی وب سایت کابینت آبان ، علاوه بر  معرفی انواع کابینت آشپزخانه ، می کوشیم تا نکاتی در باب دکوراسیون و نحوه جانمایی وسایل آشپزخانه نیز ارائه کنیم. چرا که معتقدیم علاوه بر این که کابینت ها باید به بهترین شکل ممکن انتخاب شوند (از نظر سبک ، جنس و رنگ )، وسایل آشپزخانه نیز باید هماهنگی کافی با کابینت ها داشته باشند تا محصول نهایی ما یعنی آشپزخانه ، زیبا ، متفاوت و مثال زدنی باشد.

در همین راستا ، در این مطلب قصد داریم به دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم و در مورد جای مناسب بخچال در بین کابینت آشپزخانه ، توضیحاتی ارائه نماییم.

اگر قصد دارید سر و سامانی به آشپزخانه تان بدهید و یا اینکه در حال طراحی دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب و سفارش ساخت کابینت ها هستید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر گونه تصمیمی ، این مطلب را مطالعه نمایید.

جای یخچال در کابینت آشپزخانه
بهترین جا برای یخچال در آشپزخانه کجاست؟

در این مطلب دو موضوع مهم و اساسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • بهترین جاها برای جای دادن یخچال در آشپزخانه
  • جاهایی که نباید بخچال را در آنجا قرار داد؟

برای انتخاب جای یخچال در بین کابینت آشپزخانه ، با شرکت کابینت آبان همراه باشید.

بهترین جاها برای جای دادن یخچال در کابینت آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچک باشد، معمولا جای زیادی را نمی توان برای آشپزخانه در نظر گرفت یعنی گزینه ها بسیار محدود خواهند بود. محدود به اینکه یخچال مثلا سمت راست قرار بگیرد یا سمت چپ. اما وقتی آشپزخان بزرگ است، قبل از طراحی و جانمایی کابینت ها، نقاط بیشتری را می توان برای یخچال در نظر داشت.

چه آشپزخانه بزرگ باشد و چه کوچک، برای مشحص کردن جای یخچال، نکات و استانداردهایی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم آنها را رعایت نمایید:

  • مثلث طلایی آشپزخانه را رعایت نمایید. مثلث طلایی آشپزخانه یک راهنمای بسیار مشهور و متداول در بحث دکوراسیون آشپزخانه است و اکثر کسانی که کار دکوراسیون آشپزخانه و یا ساخت کابینت را انجام می دهند، با آن آشنا هستند. این مثلث به محل قرار گیری یخچال ، اجاق گاز و سینک ظرفشویی گفته می شود. مثلث آشپزخانه باید به شکلی طراحی شود که دستیابی از نقطه ای از این مثلث به نقطه دیگر، به ساده ترین شکل ممکن انجام شود. اگر بجای استفاده از مثلث، دسترسی خطی برای این سه عضو مهم آشپزخانه تعریف شود، در هنگان فعالیت در آشپزخانه و آشپزی، کمی دچار دشواری خواهید شد.
  • نزدیکی به درب ورودی : به طور معمول ، جای یخچال ، باید نزدیک به ورودی آشپزخانه باشد. در حال حاضر که آشپزخانه به صورت کانتر (اپن) و یا جزیره ای اجرا می شوند، معمولا جای یخچال باید جایی در نظر گرفته شود که هنگام ورود به فضای آشپزخانه ، اولین نقطه ممکن است. دلیل این امر هم این است که شاید همه در آشپزخانه با اجاق گاز یا سینک ظرفشویی کار نداشته باشند! اما باور کنید همه اعضای خانواده با یخچال کار دارند. از این رو ، بهتر است که یخچال جایی باشد که بقیه برای باز کردن درب آن ، وارد آشپزخانه نشوند. مخصوصا اگر آشپزخانه کوچک باشد (که در زندگی آپارتمانی ما معمولا آشپزخانه ها کوچک هستند)، اگر جای یخچال درست تعریف نشده باشد، باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت در فضای آشپزخانه خواهد شد.
  • حفظ فضای مناسب برای تهویه : همانطور که می دانید یخچال دارای موتوری است که سرمای درون یخچال را فراهم می کند. این موتور دارای گرمای زیادی است و برای خنک شدن نیاز به تهویه مناسب خواهد داشت. بنابراین ، باید سعی کنید برا یخچال جایی را در نظر بگیرید که موتور بخچال بتواند عملیات تهویه را به خوبی انجام دهد.
  • دسترسی مناسب به آب و برق : دسترسی به برق که نکته کلیدی هر یخچال است. چرا که این وسیله، یک وسیله برقی است. اما بهتر است برای یخچال جایی را در نظر بگیرید که لوله کشی آب برای آن وجود داشته باشد. چرا که امروزه اکثر بخچال ها ، دارای آب سرد کن و بخساز هستند و نیاز به تامین مستقیم آب دارند. یا اگر لوله کشی آب در آشپزخانه برای یخچال در نظر گرفته نشده است (بویژه در ساختمان های قدیمی تر) ، سعی کنید لوله کشی آب را برای یخچال فراهم نمایید.
جای یخچال در کابینت آشپزخانه
بهترین جا برای یخچال در آشپزخانه کجاست؟

نکات ارائه شده، نکاتی اولیه و ابتدایی هستند و هر کسی باید پیش از جانمایی وسایل آشپزخانه و کابینت ها، این نکات را رعایت نماید.

جاهایی که نباید بخچال را در آنجا قرار داد؟

پس از اینکه به شما گفتیم جای درست یخچال در آشپزخانه کجاست، در ادامه قصد داریم نبایدها را نیز به شما بگوییم. یعنی به شما بگوییم که بخچال را چه جاهایی نباید گذاشت. سعی کنید این نکات را نیز تا حد امکان رعایت نمایید. رعایت این نکات هم سبب افزایش طول عمر یخچال خواهد شد، هم باعث عملکرد بهتر و مفید تر بخچال است و هم اینکه اصول زیبایی شناسی در دکوراسیون آشپزخانه رعایت شده است.

یخچال را کجا نگذاریم؟

  • یخچال را کنار پنجره آشپزخانه قرار ندهید : قرار دادن یخچال در معرض نور مسقیم خورشید سبب می شود که اول از همه بدنه یخچال دچار آسیب و رنگ پریدگی شود و ثانیا سبب می شود عملکرد سرمایشی یخچال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در واقع گرمای نور خورشید مانند یک عامل خارجی گرم کننده عمل می کند و یخچال را گرم خواهد کرد. این موضوع باعث می شود که یخچال برای سرد شدن، یا فشار و مدت زمان بیشتری کار کند که طول عمر آن را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • بهتر است یخچال کمی از گاز فاصله داشته باشد. چسباندن یخچال به گاز قطعا کار درستی نیست. چرا که فضای تهویه یخچال بسته شده و گرمایی که از گاز خارج می شود، اجازه تهویه مناسب را به یخچال نخواهد داد.
  • بهتر است یخچال از سینک هم فاصله داشته باشد. دور و اطراف سینک ظرفشویی همیشه آب هست. این آب ریزی اطراف سینک سبب می شود که بدنه و پشت یخچال دچار زنگ زدگی شود. از طرف دیگر با توجه به سیم کشی های برق یخچال ، خطر برق گرفتگی را نیز باید در نظر داشت.

نکات گفته شده، نکات چندان پیچیده ای نیستند و قطعا به ذهن خود شما نیز می رسند. اما هدف از ذکر این نکات این است که تا حد امکان سعی کنید آنها را رعایت نمایید.

 

باکس یخچال چیست

امروزه در طراحی کابینت برای آشپزخانه ، معمولا باکسی برای دور یخچال در نظر گرفته می شود. باکس دور یخچال معمولا از جنس کابینت هاست. یعنی دقیقا همان ورق MDF که برای کابینت ها استفاده می شود، برای دور یخچال نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به این شکل، شما تنها درب یخچال را مشاهده خواهید نمود. به این شکل، بدنه یخچال از آسیب های مختلف در امان خواهد ماند. در هنگام ساخت باکس دور یخچال ، باید تهویه مناسب یخچال را حتما لحاظ نمود.

این باکس دور یخچال باعث یکسان سازی و هماهنگی بیشتر در آشپزخانه خواهد شد. چرا که کابینت ها و فضای اطراف یخچال کاملا یک شکل و متحد خواهند بود.

جای یخچال در کابینت آشپزخانه
بهترین جا برای یخچال در آشپزخانه کجاست؟

اگر در مورد طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ، نیاز به راهنمایی دارید، می توانید جهت دریافت مشاوره با مشاورین خود در شرکت کابینت آبان در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

شرکت کابینت آبان

طراحی و ساخت انواع کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button Back to Top